مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان :
به گزارش تابناک سمنان،مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان غرس نهال به نام مبارک هر شهید در ایام باقیمانده سال را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد در استان سمنان دانست و افزود: در هرروز از 15 تا 22 اسفندماه به مناسبت هفته گرامیداشت شهدا در استان سمنان تعدادی نهال به نام شهدای این استان غرس می‌شود و با خانواده شهدایی که در استان سکونت دارند دیدار می‌کنیم.
کد خبر: ۵۷۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰ 05 March 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن فریدون بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در سمنان، اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید نسبت به ترویج آن در جامعه امروزی اهتمام ویژه‌ای بورزیم.
حجت الاسلام فریدون با اشاره به تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در هر استان خاطرنشان کرد: این شورا با ریاست استاندار سمنان و دبیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان در این استان نیز با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شده است.
وی  برگزاری یادواره‌های شهدا در سطوح مختلف را تجلی عملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست..
فریدون با اشاره به اینکه کاشت سه هزار نهال در این مدت برنامه‌ریزی‌شده است اذعان کرد: این طرح در شهر سمنان برای 2 نقطه ورودی و پارک کوهستان شهر سمنان پیش‌بینی‌شده است که اجرایی می‌شود و در سایر شهرستان‌ها نیز با هماهنگی ادارات منابع طبیعی عملیات غرس نهال بانام شهدای استان سمنان اجرایی می‌شود.
مردم استان سمنان سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند. این استان در تعداد شهدا به نسبت جمعیت آن در زمان دفاع مقدس در رتبه سوم کشور قرار دارد
فریدون برگزاری مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای فرهنگی و دانش‌آموز را از دیگر برنامه‌های این نهاد در هفته گرامیداشت شهدا برشمرد و گفت: این مراسم در سالن ایران‌زمین پارک سیمرغ با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه درمجموع 35 عنوان برنامه برای گرامیداشت سالروز شهدا و هفته شهدا در استان سمنان اجرایی می‌شود تصریح کرد: اعزام 75 نفر از جانبازان با جانبازی 70 درصد به بالا و خانواده‌های آنان به مشهد مقدس، برگزاری کلاس‌های پیشگیری از مشکلات و سلامت روان ویژه خانواده‌های شهدا از دیگر برنامه‌های این نهاد در این هفته است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان از ساخت مستند " پلاک عاشقی " ویژه جانبازان 70 درصد به بالا خبر داد و افزود: فیلم‌نامه آماده داریم که از سال 90 برای ساخت آن برنامه‌ریزی‌شده است که با تأمین اعتباری بالغ‌بر چهار میلیارد تومان می‌توان گامی مؤثر در راستای ساخت این فیلم برداشت.
به گفته فریدون، سمنان نخستین و تنها استانی است که مجموعه وصیت‌نامه کامل همه شهدای خود را در 13 جلد کتاب تدوین و منتشر کرده است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار