مسئول کمیته آموزش و پژوهش سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد از برگزاری بزرگداشت شهدای جامعه پزشکی جهان اسلام در سال آینده در استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۵۷۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵ 06 March 2018

محمدحسن احرام پوش پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته خواهران سازمان بسیج جامعه پزشکی یزد که با حضور آیت‌الله ناصری در دفتر نماینده محترم ولی‌فقیه در استان یزد برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) گفت: از چند سال گذشته سپاه الغدیر استان و دانشگاه علوم پزشکی تصمیم به برگزاری ستاد بزرگداشت شهدا و اقدام به بزرگداشت شهدای شاخص در سطح کشور و استان یزد می‌کند.

وی افزود: در سال‌های متمادی در استان یزد اولین کنگره و همایش بزرگداشت شهید چمران و بعدازآن بزرگداشت شهید رهنمون، بزرگداشت شهید پاک‌نژاد و شهدای دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، بزرگداشت شهدای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و شهدای مدافع حرم برگزار شده است.

مسئول کمیته آموزش و پژوهش سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد با اشاره به اینکه ان‌شاءالله بتوانیم در سال آینده بزرگداشت شهدای جامعه پزشکی جهان اسلام را در استان یزد برگزار کنیم، تصریح کرد: مقدمات این بزرگداشت فراهم‌شده و باید افق دید و فعالیت را بیشتر کنیم.

احرام پوش هدف از این بزرگداشت را زنده نگه‌داشتن یاد شهدا دانست و اظهار داشت: مخاطب اصلی آن جوانان و دانشجویان هستند و مبنای ما بر این است که این کار در سال‌های متمادی انجام شود و تاکنون هم به موفقیت‌های خوبی دست پیداکرده‌ایم.

این مسئول اضافه کرد: جامعه علوم پزشکی استان یزد بر اساس تجربه در سال‌های متمادی اقدام به کمک‌های درمانی به مردم محروم و آسیب‌پذیر، در مناطق محروم و حاشیه شهر در بیمارستان‌های صحرایی نموده است؛ چنانچه روزانه در این بیمارستان‌ها بالغ‌بر هزار و 500 تا دو هزار نفر را در روز پوشش داده شده و اقدام به ارائه خدمات درمانی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه بهداشت و پیشگیری مقدمه بر درمان است، یادآور شد: بیماری‌های قلبی عروقی و مغزی، تصادفات، سرطان‌ها و دیابت علت‌های عمده مرگ در کشور محسوب می‌شوند.

مسئول کمیته آموزش و پژوهش سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد بابیان اینکه 40 درصد علت مرگ در کشور براثر بیماری‌های قلبی عروقی و مغزی است، عنوان کرد: مهم‌ترین ریز فاکتورها و علل آن چاقی، مصرف نمک، قند، چربی، دخانیات و عدم مصرف میوه و سبزیجات و استرس است.

احرام پوش تأکید کرد: اگر بخواهیم میزان و درصد مرگ بیماری‌های قلبی عروقی و مغزی را کاهش دهیم باید عوامل خطر آن را از بین ببریم و تنها راه آن پیشگیری و آموزش است.

این مسئول با اشاره به اینکه استان یزد در تصادفات آمار بالایی را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: مهم‌ترین عامل این تصادفات را عامل انسانی تشکیل می‌دهد و خودرو و جاده از دیگر عوامل این تصادفات هستند.

وی سومین عامل مرگ در کشور را مربوط به سرطان‌ها دانست و گفت: 15 درصد مرگ ناشی از این بیماری است و ما باید در این زمینه فعالیت بسیار خوبی داشته باشیم و همیشه باید این دغدغه را داشته باشیم که چه‌ کاری انجام شود تا میزان سرطان در جامعه کاهش پیدا کرده و همچنین نیاز به هزینه‌های گران و اقدامات درمانی پیچیده نباشد.

مسئول کمیته آموزش و پژوهش سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد عدم رعایت بهداشت در مواد غذایی و افزودنی‌ها، استرس و فشارهای روانی را از عوامل بیماری سرطان برشمرد و بیان داشت: در استان یزد  20 درصد مردم دارای دیابت شناخته‌شده هستند و همچنین چاقی، اضافه‌وزن، کم‌تحرکی و استرس از عوامل بیماری دیابت است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار