روابط عمومی فرمانداری سمنان :
به گزارش تابناک سمنان، روابط عمومی فرمانداری سمنان افزایش 190 درصدی پرداختی زکات در سال جاری به نسبت سال 95 از سوی همشهریان سمنانی.
کد خبر: ۵۷۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰ 06 March 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی فرمانداری سمنان چهارمین جلسه شورای زکات شهرستان سمنان با حضور سید عباس دانایی فرماندار و رئیس شورا به همراه نماینده تام الاختیار  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در شورای زکات شهرستان به همراه اعضا شورا در محل فرمانداری سمنان برگزار شد.
در این جلسه که با ارائه گزارش عملکرد سال 96 زکات شهرستان سمنان  /ارائه گزارش زکات فطریه سال 96 و برنامه ریزی جهت زکات فطریه سال 97 همراه بود سید عباس دانایی فرماندار و رئیس شورای زکات شهرستان از افزایش 190 درصدی پرداختی زکات به نسبت سال 95 به سال جاری از سوی همشهریان سمنانی خبر داد.
دانایی با اشاره به اقدامات مطلوب در این بخش افزود کمک به محرومان در بخش های مختلف اثرات مثبتی را در زندگی اجتماعی و فردی دارد.
وی فرهنگ سازی و ترویج فریضه الهی زکات را مهم برشمرد و خاطر نشان کرد: کمیته امداد باید به جای متصدی ، متولی باشد و این کار مهم را نظام مند نماید.
فرماندار و رئیس شورای زکات شهرستان با بیان اینکه روحانیت  وآموزش وپرورش نقش بسزایی در تبیین پرداخت زکات در میان مردم دارند،افزود: از طریق سازمان تبلیغات با حضور روحانیون تبلیغات بیشتری در زمینه زکات پرداخته شود و از طریق کمیته امداد شفاف سازی بیشتری در خصوص کمک های مردمی  در این خصوص انجام شود
دانایی فرهنگ سازی، آگاهی بخشی و تشویق اقشار مختلف مردم شهری و روستایی به انجام فریضه زکات از وظایف مسوولان دینی ومذهبی و متولیان فرهنگی است.
قدرتی نماینده تام الاختیار  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در شورای زکات شهرستان در ادامه با تاکید بر تبیین و تشریح آثار و برکات زکات باید برای مردم افزود  مردم آثار پرداخت زکات را در اجتماع ببینند باعث تشویق و ترغیب مردم به پرداخت زکات خواهد شد.
وی با بیان اینکه جایگاه زکات در بین فرائض دینی اشاره کرد وگفت: زکات فریضه ای کلیدی است همچنان که نماز در تعهدات گفتاری و ذکری عبادتی کلیدی محسوب می شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار