آیت الله مقتدایی:
دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: باید به داد جوانان رسید و شبهات آن‌ها را پاسخ داد که این کار بهترین اقدام و عمل است و فعالان در این عرصه بیشترین پاداش را از درگاه الهی دریافت می‌کنند و رهبر انقلاب روی این مساله تاکید فراوان داشتند که این کار باید در حوزه انجام شود.
کد خبر: ۵۷۵۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱ 07 March 2018

به گزارش تابناک قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‎الله مرتضی مقتدایی امروز در مراسم رونمایی از نرم افزار کلام اسلامی که به همت مرکز مطالعات و پاسخگویی شبهات در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد گفت: شبهات نقش زیادی در منحرف کردن اذهان دارد؛ شبهات اعتقادی و کلامی می‌تواند بسیاری از ذهن جوانان را از اسلام و تشیع منحرف کنند و یا به سمت سکولاریسم ببرد؛ پاسخ به این شبهات باید با قدرت و علمیت تمام انجام شود تا از پس این پاسخ‌ها قوت دینی آن‌ها افزایش یابد.

آیت‎الله مقتدایی بیان کرد: رهبر انقلاب روی این مساله تاکید فراوان داشتند که این کار باید در حوزه انجام شود؛ ایشان می‌فرمودند، ‌باید حرکات دشمن را پیش بینی کنید و در این مسیر کار کنید.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران گفت: پاسخ به این شبهات و مطرح کردن این شبهات و پاسخ دادن به این شبهات در مقایسه با کارهای دیگر اهمیت بیشتری دارد زیرا آثار و ثواب آن بیشتر است؛ اگر به روایات مراجعه کنیم در می‌یابیم که چه پاداش عظیمی برای افرادی که دیگران را از انحراف نجات می‌دهند بیان شده است.

وی گفت: رهبر انقلاب فرمودند، فضای مجازی، قتلگاه جوانان است و جوانان را ترور عقیدتی می‌کند؛ باید به داد جوانان رسید و شبهات آن‌ها را پاسخ داد که این کار بهترین اقدام و عمل است و فعالان در این عرصه بیشترین پاداش را از درگاه الهی دریافت می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به ایام ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و جایگاه زن در اسلام اظهارکرد: تجلیل علمی پیامبر اکرم(ص) از حضرت زهرا(س) به شکلی بودکه وقتی که حضرت زهرا(س) به محضر پیامبر وارد می‌شدند، پدر، سرتاپا در مقابل ایشان می‌ایستادند و دستهای مبارک دختر خویش را می‌بوسیدند و جای خود را به حضرت می‌دادند و کنار می‌رفتند.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) تعبیرات بسیار شگرف و عمیقی را در خصوص حضرت زهرا(س) بیان کردند که این تعابیر عجیب بیان‌گر جایگاه ایشان است؛ پیامبر ایشان را سید زنان اهل بهشت معرفی کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار