روابط عمومي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،سرپرست پایگاه میراث‌فرهنگی مجموعه بسطام و خرقان گفت: مجموعه تاریخی بسطام با حضور جمعی از مردم، انجمن های مردم نهاد، مسئولان و ... پاکسازی شد.
کد خبر: ۵۷۷۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳ 10 March 2018
به گزارش  تابناک سمنان به نقل از  روابط عمومي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان، « حامد عادل » امروز و در گفت و گویی افزود: این مجموعه تاریخی، جمعه هجدهم اسفند ماه در آئین سراسری پاکسازی همزمان محوطه‌های میراث جهانی و میراث فرهنگی، پاکسازی شد.
وی اجرای این آئین را در جذب مشارکت مردمی در امور مربوط به پایگاه‌های میراث‌فرهنگی و ترغیب جامعه محلی، انجمن‌های مردم نهاد و بخش خصوصی در حفظ و نگهداری آثار ارزشمند جهانی و ملی موثر دانست.
عادل افزود: در راستای تحقق اهداف آموزشی و پژوهشی پایگاه میراث فرهنگی مجموعه تاریخی بسطام و خرقان، به عنوان یکی از مهمترین اهداف این پایگاه، اولین جلسه درس برداشت از بناهای تاریخی گروه معماری دانشگاه صنعتی شاهرود همزمان با اتمام پروژه مرمت حمام تاریخی بسطام در محل پایگاه تشکیل شد.
سرپرست پایگاه میراث‌فرهنگی مجموعه بسطام و خرقان گفت: این کلاس‌ها با هدف افزایش تعامل موثر این پایگاه با دانشگاه و استفاده متقابل از ظرفیت‌های موجود برگزار می‌شود.
مجموعه تاریخی بسطام  شامل  آثاری از دوران سلجوقی به بعد است و در کنار آن مرقد و خانقاه متعلق به «ابویزید طیفور بی عیسی بن سروشان بسطام» ملقب به «سلطان العارفین » و از عرفای نامی و مشهور ایران در قرن سوم هجری قمری قرار دارد.
مجموعه بایزید بسطامی شامل خانقاه بایزید، رواق صفوی ، منار بسطام ، مسجد بایزید بسطامی، مسجد بسطام ،امامزاده محمد، برج کاشانه،گنبد غازان خان و مدرسه شاهرخیه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار