مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ، حجت الاسلام علی شکری از برگذاری 105کلاس آموزش عمومی قرآن کریم با همکاری اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت استان خبر داد.
کد خبر: ۵۷۷۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ 11 March 2018
به گزارش تابناک سمنان مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران، ضمن تشریح عملکرد اداره امور قرآنی و دارالقرآن الکریم استان سمنان طی سال۹۶، تأکید کرد: در راستای نهادینه کردن آموزه‌های قرآن کریم و توسعه و ترویج مفاهیم ارزشمند کلام‌الله مجید طی سال جاری ۳۰ عنوان برنامه قرآنی در استان اجراشده که اجرای برخی از این برنامه‌های تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.شکری  افزود: اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان سمنان با همکاری اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی مردمی قرآن و عترت، مؤسسات قرآنی، خانه‌های قرآن شهری و روستایی و فعالان این عرصه اقدام به برگزاری این برنامه‌ها در سطح شهرها و روستاها و در امکانی از قبیل مساجد، حسینیه‌ها، منازل و ... می‌کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: برگزاری کلاس‌های متنوع و جذاب قرآنی از قبیل کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی قرآنی و بازآموزی و ارتقاء سطح مربیان و معلمان قرآن در زمره اقدامات تبلیغات اسلامی استان در سال جاری بوده است.
حجت الاسلام شکری بیان کرد: اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین نسبت به برگزاری کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی، قرائت، ترتیل، جزء خوانی، تفسیر، بیان قصه‌های قرآنی، محافل قرآنی از قبیل محفل انس با قرآن کریم، کرسی تلاوت و ... اقدام کرده است.
وی افزود: برنامه‌های حمایتی از قبیل حمایت جلسات خانگی قرآن کریم، حمایت از فعالیت قرآنی هیئات مذهبی شامل برگزاری مراسم اعتکاف و اصلاح قرائت نماز، خانه‌های قرآن شهری و روستایی، مجمع قرآنیان استان، مؤسسات قرآنی مردمی استان و... از دیگر برنامه‌های قرآنی سال ۹۶ هستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: یکی دیگر از برنامه‌های شاخص قرآنی استان برگزاری دوره آموزش استعدادهای قرآنی است که برای دومین سال متوالی اجرا می‌شود.
شکری افزود: در این طرح، پس از شناسایی استعدادهای قرآنی در سطح مدارس در مدت‌زمان یک‌ساله دوره‌های آموزش قرائت قرآن کریم، آموزش مفاهیم قرآن، آموزش سبک زندگی اسلامی و قرآنی و احکام قرآنی توسط اساتید برجسته استان تدریس می‌شود.
وی بابیان اینکه قرآن کریم و مفاهیم ارزشمند آن بهترین و اثرگذارترین راه هدایت بشیرت از گمراهی و جهت‌دهی به زندگی فردی و اجتماعی است، افزود: با همکاری اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت استان ۱۰۵ کلاس آموزش عمومی در سطح استان برگزار شد که آموزش قرائت قرآن کریم در دو سطح، آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در دو سطح، حفظ یک جزء و حفظ موضوعی قرآن کریم در زمره این موارد است.

حجت الاسلام شکری همچنین کرسی‌های ثابت تلاوت قرآن کریم را از دیگر برنامه‌های مورد استقبال مردم استان در سال۹۶ عنوان کرد و گفت در سال جاری ۱۰۰ جلسه کرسی تلاوت در سطح استان برگزارشده که این کرسی‌ها با شکل و شمایل جدید از برگزاری یک محفل قرآنی، بدل به یک نشست قرآنی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار