کد خبر: ۵۷۷۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶ 11 March 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از جی پلاس مردان و زنان، مدیران زنی را که چهره بدون آرایش یا کم آرایشی دارند، از نظر مدیریتی بیشتر قبول دارند و در واقع، اعتبار مدیریتی آنها را برحسب برحسب میزن آرایش چهره آنها می‌سنجند. محققان معتقدند که زنان معمولا در کارهای زنانه، با آرایش روی چهره، زنانه‌تر به نظر می‌رسند. مطالعات قبلی حاکی از آن بود که چهره آرایش کرده زنان، سلطه آنها را افزایش می‌دهد اما تحقیقات اخیر خلاف آن را نشان می‌دهد به طوری که آرایش در زنان نشانه سلطه آنها در کار نیست و افراد، مدیریت و رهبری آنها را بر مبنای آرایش چهره آنها نمی‌سنجند.
پژوهشگران برای بررسی میزان تاثیر آرایش از گروهی از زنان خواستند بدون آرایش در آزمایشگاه حاضر شوند. آنها از چهره بدون آرایش زنان عکس گرفتند و سپس از چهره آرایش کرده آنها هم عکس گرفتند.
محققان از این عکس‌ها برای طراحی کامپیوتری 16 چهره زن استفاده کردند تا براساس میزان آرایش به کار رفته در هر مورد، آنها را طراحی کنند. آنها سپس از 168 مرد و زن خواستند تا طبق عکس‌هایی که به آنها داده شده نسبت به کیفیت مدیریت این زن‌ها نظر بدهند.
نظرهمه این افراد درباره مهارت‌های مدیریت و رهبری زنانی که بیشتر آرایش داشتند، منفی‌تر بود و در واقع، افراد معتقدند زنان با آرایش چهره، از نظر مدیریتی، عملکرد بدتری دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار