رئیس نظام صنفی کشاورزی باوی:
رئیس نظام صنفی کشاورزی باوی با بیان اینکه کشاورزی در شرایط کنونی فاقد صرفه اقتصادی است، گفت: الگوی کشت و کار در خوزستان نیز باید تغییر کند تا کشاورزی توجیه اقتصادی داشته باشد.
کد خبر: ۵۷۹۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 14 March 2018

رشید جاسمی زرگانی با تأکید بر ضرورت حرکت کشاورزان به سمت کشاورزی مکانیزه اظهار کرد: کشاورزی مکانیزه را باید در بین کشاورزان فرهنگ‌سازی کرد تا کشاورزی به سمت مدرن شدن حرکت کند.

وی بابیان اینکه کشاورزی در شرایط کنونی فاقد صرفه اقتصادی است، گفت: الگوی کشت و کار در خوزستان نیز باید تغییر کند تا کشاورزی توجیه اقتصادی داشته باشد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی شهرستان با اشاره به خشک‌سالی سال‌های اخیر در بخش کشاورزی بیان کرد: کشاورزان باید نهایت بهره‌وری را از آب و زمین‌های کشاورزی داشته باشند تا بتوانند با خشک‌سالی و کمبود آب مقابله کنند.

جاسمی زرگانی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر مصرف آب در بخش کشاورزی بالا است ضرورت دارد الگوی کشت جدیدی در مزارع و باغات کشاورزی پیاده شود.

وی با تأکید بر اینکه کشت سنتی محصولات کشاورزی و عدم صرفه اقتصادی بخش کشاورزی عنوان کرد: کشاورزی سنتی سبب شده است تا این نوع کشاورزی در شرایط کنونی در معرض نابودی قرار گیرد و بعضاً مشاهده می‌شود کشاورزان به دلیل اینکه به سود مطلوبی دست پیدا نمی‌کنند مجبور می‌شوند زمین کشاورزی خود را فروخته و ساکن شهر و حاشیه شهر شوند و به شغل‌های کاذب روی بیاورند که در شأن آن‌ها نباشد.

جاسمی زرگانی بابیان اینکه کشاورزی باید پایدار باشد تا از لحاظ اقتصادی تأمین‌کننده معیشت کشاورزان باشد، گفت: معیشت بخش بزرگی از جامعه ما وابسته به کشاورزی است به همین دلیل مشکلات این بخش زندگی آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی تولید صیفی‌جات را از ظرفیت‌های مهم بخش کشاورزی باوی برشمرد و بیان کرد: با ایجاد یک شبکه آبیاری و مدیریت مناسب می‌توان کشت این محصول را رونق بیشتری داد.

جاسمی زرگانی با اشاره به کمبود آب و ضرورت حرکت کشاورزان به سمت استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری عنوان کرد: دولت باید در رابطه ابتدا فرهنگ‌سازی کند تا کشاورزان آن را بپذیرند و آبیاری نوین را در مزارع و باغات خود پیاده کنند.

وی افزود: از سویی دیگر باید یک مزرعه به‌صورت پایلوت در هر روستایی به آبیاری نوین مجهز شود تا کشاورزان و باغداران از نزدیک با مزایای آن آشنا شوند.

جاسمی زرگانی گفت: کشاورزان نیازمند یک آزمایشگاه خاک کشاورزی هستند تا بتوانند به‌راحتی خاک مزارع خود را آزمایش کنند و برای بهبود وضعیت زمین برنامه‌ریزی کنند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی شهرستان باوی بابیان اینکه بخشی از بازار فروش محصولات کشاورزی در دست دلالان است، بیان کرد: رد پای دلالان همواره در بازار کشاورزی وجود دارد و به نظر می‌رسد میادین تره‌بار باید به خود کشاورزان واگذار شود تا تحت نظارت جهاد کشاورزی و نظام صنفی کشاورزی اقدام به فروش محصول خود بدون واسطه و دلال کنند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار