رئیس مرکز آمار ایران:
به گزارش تابناک سمنان ،امید علی پارسا با بیان اینکه هم‌اکنون آمار شغل‌های ایجادشده در کشور نسبت به سال گذشته 3.6 درصد افزایش داشته است تأکید کرد: حمایت از تولید داخلی و رونق این امر می‌تواند نقش مؤثری را در این عرصه ایفا کند.
کد خبر: ۵۷۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴ 14 March 2018
به گزارش تابناک سمنان ،رئیس مرکز آمار ایران بعدازظهر امروز در حاشیه نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: رشد اقتصادی ایران با چشم‌انداز 8 درصد برنامه‌ریزی‌شده بود که این امر در 9 ماهه ابتدای سال 96 بدون احتساب درآمد حیا نفتی بالغ‌بر 4.7 درصد بود.
پارسا  با تأکید بر اینکه این رقم با برنامه‌ریزی‌های کلان کشوری در حوزه رشد اقتصادی بسیار فاصله دارد تصریح کرد: نرخ تورم در ایران به 8.3 درصد رسیده است و این امر با توجه به ظرفیت‌های موجود و برنامه‌ریزی‌های اقتصادی نزدیک به سیاست‌های کلان کشور در حوزه اقتصاد است.وی با اشاره به اینکه در این مدت 16 هزار نفر به تعداد آمار بیکاران کشور افزوده‌شده است افزود: با توجه به این آمار بالغ‌بر 3 میلیون و 200 هزار نفر در کشور بیکار مطلق هستند که باید نسبت به کاهش این آمار برنامه‌ریزی ویژه و عملیاتی داشته باشیم.
 رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه بیش از 817 هزار شغل جدید در کشور ایجادشده است ابراز داشت: برای ایجاد رشد 4 درصدی در حوزه اشتغال‌زایی در آمارهای کشوری در حال برنامه‌ریزی هستیم.
به گفته وی پس از انقلاب به‌طور متوسط سالانه 2.5 درصد افزایش میزان اشتغال را در کشور شاهد بودیم که این امر در سال 96 به 3.6 درصد رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار