بالاخره نوبت به رونمایی از جدیدترین «پایتخت» سیروس مقدم رسید. فصل پنجم از همان ابتدا درگیر حاشیه بود. انتشار عکس های مختلف آن از سوریه و صحبت های مختلف درباره مواجهه سریال با پدیده داعش و ... هم مدام به این حواشی دامن می زد.
کد خبر: ۵۷۹۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳ 15 March 2018

به گزارش تابناک : هنوز نمی دانیم دقیقا چه سریالی پیش روی مان است و مقدم با حمایت سازمان اوج، بیرون از مرزهای ایران، چه اثری تولید کرده است. ما هم مثل شما منتظر رونمایی از این فصل در ایام نوروز هستیم. فقط اطلاعات جالبی از فصل پنجم داریم که قطعا تا به حال نشنیده اید. در این گفتگو با اتفاق های مهم فصل جدید آشنا می شوید.

پایتخت

کارگردان: سیروس مقدم
تهیه کننده: الهام غفوری
نویسنده: محسن تابنده، خشایار الوند
بازیگران: علیرضا خمسه، محسن تنابنده، احمد مهران فر، ریما رامین فر، هومن حاجی عبداللهی
ساعت پخش: 22:00

نقی در جلب!

یک قسمت کامل در بالن

خیلی از اتفاق های «پایتخت 5» را پیش از این در هیچ فیلم و سریالی ندیده ایم و حتما با تماشای آن هیجان زده می شویم. جذابیت زندگی خانواده بابا پنجعلی در یک بالن. مقدم می گوید: «در این فصل از «پایتخت»، شما با موقعیت هایی روبرو می شوید که در هیچ فیلم و سریالی، حتی خارجی و هالیوودی ندیده اید. تا به حال در هیچ فیلم ایرانی یا خارجی دیده نشده که 13-12 نفر از اعضای خانواده در یک بالن سوار شوند. یک قسمت از سریال به طور کامل در بالن می گذرد. در این قسمت آنها درگیر باد و طوفان می شود که بسیار هیجان انگیز و جالب از آب در آمده. «پایتخت» این بار از نظر بصری تماشاچی را شوکه می کند.»

بحران روحی و جسمی

مقدم می گوید مثل همیشه داستان «پایتخت» از شمال شروع می شود. آنها قصد دارند برای نوروز به ترکیه سفر کنند و خوش بگذرانند. البته شاید ماجرا فقط یک خوشگذرانی صرف هم نباشد، چون مقدم توضیح بیشتری نمی دهد و فقط می گوید: «در خلال داستان متوجه دلیل این سفر می شوید. خلاصه در راه این سفر ناگهان وضعیت تغییر می کند و این خانواده به لحاظ روحی و جسمی آسیب می بینند. آنها در کانون بحران هایی قرار می گیرند که تماشاچی را با خود درگیر می کند؛ تا جایی که همه منتظرند ببینند بالاخره آنها چطور می توانند از بحران هایی رها شوند که که خارج از کشورشان دچارش شده اند. درست زمانی که بیم متلاشی شدن این خانواده می رود، همچنان حس ایرانی بودن و خانواده دوستی به کمک می آید.

نقی در جلب!

به خاطر یک بمب

شاید به لحاظ هیجان و تنوع بتوانیم بگوییم «پایتخت 5»، متفاوت ترین پایتختی است که تا حالا ساخته شده. بازیگران سریال این بار به جای شهرهای مختلف، در کشورهای مختلف سرگردان هستند. خود مقدم هم همین عقیده را دارد: «نه ماه و نیم ساخت سریال طول کشید. ما از مازندران به تهران آمدیم. بخشی از داستان در تهران می گذرد.

بخش دیگر در هواپیمایی است که می خواهند با آن به ترکیه بروند اما به خاطر بمب گذاری مجبور می شوند به شهر دیگری سفر کنند. از آن شهر سوار بالن می شوند و باز اتفاقات دیگر می افتد و به شهر دیگر و کشور دیگر می روند و به همین شکل سریال در حرکت است. طبیعی است با توجه به این همه جابجایی ها و ساخت سکانس های متنوع و متفاوت، سختی هایی هم در طول کار داشتیم که خوشبختانه به خوبی توانستیم از پس آن بربیاییم.»

 

 

 

 

منبع : هفته نامه همشهری 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار