مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، تحول فکری را مبنای تحولات فرهنگی دانست و گفت: برای رسیدن به تحولات در عرصه های مختلف نیازمند توجه به حوزه تفکر و اندیشه ورزی در جامعه هستیم.
کد خبر: ۵۷۹۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷ 15 March 2018
به گزارش  تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، محمدرضا سوقندی در آخرین نشست هیات اندیشه ورز این اداره کل در سال ٩٦ تصریح کرد: هیات های اندیشه ورز به دنبال ایجاد جریان فکری در جامعه که هم اکنون با خلاء در این بخش مواجه هستیم فعالیت می کنند.
وی با تقسیم بندی تحولات فکری در سه بخش فرهنگی، سیاسی و اقتصادی گفت: تحولات فرهنگی دراز مدت و در مباحث اقتصادی و سیاسی کوتاه مدت است.
سوقندی تحول فکری را مبنای تحولات فرهنگی خواند و تصریح کرد: جریان فرهنگی اگر بر مبنای عقلانیت و خردورزی باشد ماندگار است.
وی با تاکید بر اینکه برای ایجاد تحولات باید تفکر و اندیشه ورزی را در جامعه رایج کنیم خاطرنشان کرد: نسلی که به تحولات فکری و اندیشه ورزی بی توجه باشد هرچه امکانات هم بدهید بی نتیجه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توسعه شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در جامعه و تاثیر آن و اینکه این شبکه تنها منتشر کننده اطلاعات هستند خاطرنشان کرد: اطلاعات باید در فرایندی به دانش و در نهایت به حکمت تبدیل شود تا تاثیر گذار باشد.
وی با بیان اینکه در بخش فرهنگ مصرف کننده هستیم، نظام آموزشی در کشور را نیازمند اتکا به خلاقیت دانست و گفت: فرهنگ، هنر و رسانه امکانات جدیدی هستند که باید برای ایجاد تحول در جامعه مورد استفاده و تاکید قرار گیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار