کد خبر: ۵۷۹۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۴ 16 March 2018

تابناک / رئیس خانه احزاب ایران با بیان اینکه احزاب باید در پیشرفت و توسعه کشور کمک کنند، گفت: رویکرد خانه احزاب وحدت و ارجحیت منافع ملی بر منافع حزبی است.

حسین کمالی روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه خانه احزاب گیلان افزود: منافع ملی مان را در هیچ جا نباید قربانی اهداف جناحی مان کنیم .


وی تصریح کرد: گیلان از نظر سیاسی نسبت به بسیاری از مناطق کشور توسعه یافته تر و اکنون نیز استان هشتم و جزو استان های اول کشور است که در آن خانه احزاب راه اندازی می شود.


وی گفت: متاسفانه بدلیل نوع فرهنگی که در جامعه داریم ، یاد نگرفتیم باهم کار کنیم، حرف بزنیم و دوستی داشته باشیم؛ از اینرو ، زمانی کار تاجایی پیش رفت که علاوه بر الفاظ نامناسب به هم حمله کردند و موجب تعطیلی خانه احزاب شد.


کمالی افزود: در دور جدید فعالیت؛ خانه ی احزاب کار را با بحث های صنفی و بدون گرایشات سیاسی آغاز کرد و همین امر موجب شد طی دو سال و نیم از فعالیت خود نوعی دوستی بین احزاب شکل بگیرد .


وی با بیان اینکه اکنون بحث های صنفی کمتر است، اضافه کرد: آنچیزی که ما قبلا دنبالش بودیم، در حال شکل گیریست و نوعی از همدلی بین احزاب شکل گرفته که امیدواریم بتوانیم از آن برای پیشرفت کشور استفاده کنیم.
وی با تقسیم بندی احزاب به سه گروه اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل و میانه روها گفت: نگاه مان اینست که هیچ کدام از این گروهها حذف نشوند و طی این مدت ؛ این گروه ها دیدگاه های مشابهی پیدا کرده اند.


کمالی با بیان اینکه در آینده نزدیک باید تغییرات بنیادی زیادی در خانه احزاب ایجاد شود افزود: در مراحل نهایی بازنگری قانون احزاب هستیم که در اینده نزدیک به صورت لایحه ارائه می شود.


وی گفت: از دیرباز نگاه خوبی به احزاب نبوده و حتی دولت تدبیر و امید که نگاهش به احزاب مثبت بوده هنوز به وعده های خود در انتخابات عمل نکرده است.


وی تصریح کرد: علاوه بر چهار میلیارد و 800 میلیون تومان که در بودجه برای احزاب درنظر گرفته شده و به تصویب رسیده ؛ در زمان انتخابات نیز قول دادند که 35 میلیارد تومان برای توسعه احزاب اختصاص پیدا کند که هیچ کدام محقق نشده است.


کمالی گفت: ما از کمک هایی که به احزاب صورت می گیرد، می توانیم نگاه دولت به احزاب را ارزیابی کنیم و امیدواریم که سریعتر این میزان تخصیص پیدا کند چرا که عدم تخصیص آن مشکلات زیادی را برای ما ایجاد می کند.
رئیس خانه احزاب ایران اذعان کرد : البته این فقط یک نقیصه است ؛ چرا که تعاملات ما امروز بسیار بهتر از گذشته است .
وی یادآورشد: در حوادث دیماه، وزارت کشور ، کار بسیار هوشمندانه ای را انجام داد و از احزاب برای یافتن راهکار و نظر خواهی دعوت کرد.
کمالی گفت: همچنین دو هفته قبل نیز نشست فصلی به عنوان ارزیابی و بررسی حوادث دیماه داشتیم که این موارد تاکنون سابقه نداشته است.
وی از خانه احزاب گیلان خواست تا این مجمع را تبدیل به مجمع همدلی، وفاق و دوستی بکنند و برای حل مشکلات و سازندگی و رفع مشکلات مردم راهگشا باشند.
وی تصریح کرد: گیلان استانی با ظرفیت اما فقیر است که بسیاری نمی توانند این فقر را تشخیص دهند ؛ مردم در روستاها خیلی فقیرند و برای حداقل ها مشکل دارند .
کمالی خطاب به اعضای خانه احزاب گیلان ادامه داد: شما بایستی زبان مردم باشید و در روستاها و شهرها دست بدست هم دهید و از شما شمیم سازندگی و عمران بلند شود و مردم احساس کنند فقر و فلاکت دور می شود .
رئیس خانه احزاب ایران گفت: انتظار داریم که در چارچوب وظایف ملی ، منافع ملی اصل باشد و وحدت داشته باشیم ؛ اول منافع ملی و بعد منافع جناحی بطوری که منافع ملی مان را هیچ جایی نباید قربانی اهداف جناحی مان کنیم.
کمالی خاطر نشان کرد: همه مردم ، شهروندان همین سرزمین هستند و شما بایستی تفکرات انها را به هم نزدیک کنید و بین آنها هم افزایی بوجود آورید و کاری کنید که عملکرد شما برای مردم سعادت بیاورد.
وی با بیان اینکه همیشه نمی توان هیچ چیز نگفت و ساکت نشست ، باید حرف زد و تغییر و تحول ایجاد کرد ،ادامه داد: پیشنهاد داریم کمیسیون ماده 10 احزاب از قانون احزاب حذف شود چرا که این کمیسیون برای احزاب محدودیت ایجاد می کند.
وی گفت: ما برای همه بخش فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی زیست محیطی نیاز به نگاه نو داریم و اگر قرار باشد نگاه همان قبلی باشد ، تحولی ایجاد نخواهد شد.
کمالی با تاکید بر ضرورت رقابت سازنده احزاب گفت: احزاب بایستی رقابت داشته باشند و باید از گفت و گو های چالشی و اختلاف انگیز پرهیز کنند.
وی خاطرنشان کرد: هر حزبی بایستی برنامه های خود را برای اداره کشور ارائه دهد و این برنامه در رقابت باهم پیش روی قرار بگیرند و مردم با توجه به این برنامه ها مدیران شان را انتخاب کنند .
رئیس خانه احزاب ایران با بیان این که در دولت پاسخگو نخستین مشخصه توسعه یافتگی حق انتخاب بیشتر است افزود:رفع موانع توسعه یافتگی در سطح ملی و منطقه ای از وظایف ماست و بایستی بتوانیم با همدلی روز افزون زمینه پیشرفت کشور را فراهم کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار