سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،ظرفیت اسکان در این استان را ۷۰ هزار نفر در هر شب اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود در حدود یک میلیون نفر از مسافران را در این ایام اسکان دهیم.
کد خبر: ۵۸۰۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 17 March 2018
 به گزارش تابناک سمنان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان:پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی خدمات نوروزی استان سمنان که به ریاست استاندار سمنان و با حضور فرمانداران، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و دست‌اندرکاران در سالن مدیریت بحران استانداری تشکیل شد، در جمع‌بندی جلسات گذشته که در راستای هماهنگی خدمات نوروزی برگزار شده بود، از فعالیت هفت هزار نفر از دست‌اندرکاران بخش دولتی و خصوصی در قالب برنامه‌های ستاد نوروزی برای میزبانی از مسافران این ایام و زائران حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) در ایام تعطیلات خبر داد.
وی در راستای اقدامات انجام‌شده در استان سمنان گفت: از ورودی غربی استان نسبت به استقرار کمپ‌های اطلاع‌رسانی و اسکان پایگاه‌های نیروی انتظامی هلال‌احمر و اتوبوس گردشگری اقدام شده است.
جهانشاهی یکی از برنامه‌های این ستاد در سال جاری را افزایش ماندگاری مسافران در استان سمنان عنوان و بیان کرد: در این مهم نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده دست‌اندرکاران در شهرستان‌ها نسبت به ایجاد نمایشگاه‌ها، کمپ‌های دستگاه‌های مختلف و سیاه‌چادر برای نوروزخوانی و استقرار وسایل سرگرمی اقدام کردند.
وی اضافه کرد: بیش از 120 پایگاه اطلاع‌رسانی در شهرستان‌های مختلف استان سمنان با حضور عوامل هلال‌احمر، میراث فرهنگی و نیروی انتظامی تدارک دیده شده است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان ایجاد نمایشگاه صنایع‌دستی در ۲۵ نقطه از شهرهای مختلف استان با مجموعه ۲۲۰ غرفه، امکان استقرار ۳۰ هزار نفر در کمپ‌های شهرداری‌ها در ۱۵ نقطه از شهرهای استان برای اقامت موقت، تدارک ۱۵۰ نقطه از شهرهای استان برای پذیرش مسافران جهت معرفی آثار تاریخی و سایت‌های طبیعی و مذهبی، نوروزخوانی در بخشی از بافت قدیم شهر سمنان و تولید یک‌هزار و ۵۰ دقیقه برنامه در راستای ایجاد شور و نشاط ایام نوروز را ازجمله برنامه‌های دست‌اندرکاران در این راستا عنوان کرد.
جهانشاهی گفت: از جمعیت ۷۰ هزار نفری برای اقامت مسافران نوروزی ۱۵ درصد از سوی آموزش و پرورش، ۲۵ درصد در زائرسراها و سایت‌های مربوط به اداره اوقاف، ۱۵ درصد در ادارات آموزشی، ۳۵ درصد در کمپ‌های موقت شهرداری‌ها و پنج درصد در سایت‌های رسمی گردشگری شامل هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی پوشش داده خواهند داد.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری سمنان نیز در این جلسه از تشکیل هفت کمیته اجرایی برای برنامه‌ریزی در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: وظایف کمیته‌ها از طریق فرمانداری‌ها ابلاغ و احکام آنان نیز صادر شده است و مقرر شد در پایان تعطیلات نوروزی فعالیت کمیته‌ها موردارزیابی قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار