کد خبر: ۵۸۰۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸ 17 March 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از همشهری آنلاین رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: اصلاح فرآیندها و به کارگیری تکنولوژی و امکانات نوین، کاهش زمان رسیدگی به معافیت ها را در بر داشته است. به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار بهرام نوروزی روز شنبه افزود: ایجاد ارتباط سیستمی سازمان وظیفه عمومی با دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) و پزشکان معاینه اولیه، تاثیر بسزایی در غربالگری صحیح مشمولان داشته که این امر موجب شده سایر مراحل پزشکی نیز با دقت و سرعت بیشتری انجام شود.
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه در سال 96 کاهش چشمگیری در زمان رسیدگی به معافیت های پزشکی و کفالت را داشته ایم، افزود: اقداماتی از جمله ارتباط سیستمی سازمان وظیفه عمومی ناجا با دفاتر پلیس+10، افزایش پزشکان معاینه اولیه، شورای پزشکی و انجام نظارت های سیستمی موجب تسریع در فرایند رسیدگی به معافیت های پزشکی و کفالت شده است.
سردار نوروزی با توجه به مسئولیت و ماموریت محوله، ارتباط بسیار گسترده با بدنه جامعه و جوانان دارد به گونه ای که به صورت مستقیم با جوانان و غیر مستقیم با خانواده های آنان در ارتباط است.
مجله چهره‌های دفاعی ایران | مجله نهادهای دفاعی ایران | مجله تجهیزات دفاعی ایران
وی اضافه کرد: این سازمان با به کارگیری و گسترش بستر اینترنتی در ارائه خدمات بهتر به مشمولان و خانواده های آنان توانسته است حجم مراجعات غیر ضروری را کاهش و رضایت مندی مشمولان و خانواده های آنان را حاصل کند.
سردار نوروزی گفت: تلاش شده تا در زمینه های مختلف، خدمات به نحوی ارائه شود که مشمولان بدون نیاز به مراجعه حضوری به وظیفه عمومی و از طریق سامانه اینترنتی بتوانند درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.
وی اضافه کرد: ثبت اینترنتی درخواست های خروج از کشور برای دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه در سراسر کشور، تحول قابل توجهی در شیوه ارائه خدمات این سازمان بوده که کاهش حجم مراجعات، تسریع و تسهیل در خدمات رسانی به مشمولان را به همراه داشته است.
این مقام مسئول افزود: یکی دیگر از اقدامات چشمگیر در ارائه مشاوره به مشمولان و خانواده های آنان در زمینه قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی، گسترش بستر اینترنتی بخش خدمات مشاوره ای پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی به نشانیwww.vazifeh.police.ir بوده که موجب رفع ابهامات مشمولان و خانواده های آنان در اسرع وقت و بدون نیاز به مراجعه حضوری شده است.
سردار نوروزی افزود: همچنین مشمولان سراسر کشور می توانند از طریق سامانه تلفن گویا به شماره 096480 به صورت شبانه روزی از قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی مطلع شوند و درصورت نیاز به مشاوره تخصصی می توانند از طریق سامانه مذکور در ساعات اداری با کارشناسان وظیفه عمومی تماس حاصل کنند.
وی تصریح کرد: سامانه پیامک سازمان به شماره 110206010 نیز برای اخذ استعلام آخرین وضعیت درخواست های اعزام به خدمت و یا معافیت ها و... آماده ارائه خدمات است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار