معاون استاندار و جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان یزد گفت: ثبت جهانی بافت تاریخی یزد می تواند زمینه ساز رونق صنعت گردشگری استان باشد، به همین منظور پیش بینی های لازم برای میزبانی از حدود 1.6 میلیون مهمان نوروزی در استان انجام شده است.
کد خبر: ۵۸۰۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸ 18 March 2018

محسن صادقیان عصر شنبه در نشست ستاد خدمات سفرهای نوروزی شهرستان ابرکوه اظهار کرد: از مسئولان انتظار می رود برای رونق صنعت گردشگری و افزایش مسافرت به استان یزد، برای معرفی ظرفیت های گردشگری شهرستانها تلاش بیشتری کنند.
وی ایجاد جایگاه ویژه راهنمایان گردشگری در شهرستان ها، اطلاع‌رسانی در زمینه خدمات مورد نیاز مانند داروخانه‌، بیمارستان، تعمیرگاه، مشخص بودن کشیک‌های دستگاه‌های اجرایی و دعوت ایتام در جشن‌ها و برنامه‌های نوروزی را نکات مهمی دانست که ستاد اجرایی خدمات نوروزی باید نسبت به آن توجه ویژه داشته باشند.
صادقیان با تبیین جایگاه شهرستان ابرکوه به ‌عنوان دروازه ورودی به استان یزد و مرکز مثلث گردشگری اصفهان، یزد و شیراز، یادآور شد: معرفی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی عمومی در شهرهای هم ‌مرز با ابرکوه ‌می تواند برای رشد جذب گردشگران شاهر ستان تاثیرگذار باشد .
وی ادامه داد: ابرکوه از نظر اقامتی ظرفیت‌های خوبی دارد و از مسئولان انتظار می رود تمرکز خود را بر روی جذب گردشگر و افزایش توقف آنان در شهرستان قرار دهند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد همچنین نرخ بیکاری در ابرکوه را 14 درصد دانست و افزود: تکیه بر اعتبارات دولتی برای رفع بیکاری، نگاه غلطی است و رویکرد اصلی در ارائه تسهیلات روستایی و اعتبارت دولتی درسال آتی اشتغال‌ زایی است و بیشترین اعتبار به دستگاهایی تعلق می‌گیرد که تلاش بیشتری در حوزه ایجاد اشتغال داشته باشد.
فرماندار ابرکوه نیز در این نشست گفت: ابرکوه یکی از 14 شهر نمونه گردشگری کشور و از قطب های مهم صنعت گردشگری استان یزد است که با شروع به کار 12 کمیته ستاد تسهیلات نوروزی، آمادگی های لازم برای پذیرایی از مسافران و گردشگران این شهرستان تاریخی فراهم شده است.
محمد کاظمی نسب ادامه داد: در تعطیلات نوروز سال 96، از 276 هزار و 700 مسافری که وارد شهرستان شدند، 98 هزار و 400 نفر از آثار تاریخی ابرکوه دیدن کردند که بیشترین بازدیدها مربوط به سرو 4500 ساله، خانه آقازاده و موزه مردم شناسی بوده است.
وی اضافه کرد: با تجهیز 13 مدرسه و چندین خانه بوم گردی و مامور سراها و خانه های تاریخی ظرفیت اسکان یکهزار نفر در هر روز برای مسافران دراین شهرستان فراهم شده است.
دراین نشست مدیرکل دفتر امور شهری، روستایی وشوراهای استانداری یزد نیز گفت: برای جذب بیشتر گردشگران به شهرستان ابرکوه که دروازه ورودی استان یزد است باید توقفگاه مناسب برای مسافران وگردشگران فراهم شود.
محمود شاکری شمسی گفت: تنوع بخشی خدمات گردشگری با شیوه ها وابزار های نو زمینه را برای حضور بیشتر گردشگران داخلی وخارجی فراهم کنیم . 
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر های نوروزی استان یزد درسفر به ابرکوه از برخی فعالیت های عمرانی شهرداری ابرکوه و مهردشت و چند اثر تاریخی شامل خانه آقازاده ، خانه پردیسان ، بافت تاریخی دروازه میدان، گنبد عالی و سرو 4500ساله ابرکوه بازدید کرد. 
ابرکوه در مرز استان یزد با استان های اصفهان و فارس قرار دارد و دروازه ورود به استان یزد محسوب می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار