امداد در سرفصل‌های متعددی ارائه خدمت می‌کند که عمده آن پرداخت وام اشتغال از طریق منابع بانکی و منابع امدادی صندوق امداد و ولایت بوده که 5 میلیارد تومان به 313 فقره پرداخت شد.
کد خبر: ۵۸۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲ 20 March 2018

به گزارش تابناک مازندران، حسین بریمانی اظهار داشت: بیش از 570 میلیون تومان کمک‌های نقدی و کالا از طریق هزار و 618 حامی برای 216 یتیم و خانواده‌های محسنین دریافت شد که کمک‌های نقدی به صورت مستقیم به حساب ایتام واریز و کالا از طریق امداد به آنان تقدیم شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) نکا با اشاره به افزایش محرومیت در شهرهای شرق استان، گفت: تسهیلات طرح‌های اشتغالزایی محرومان در شرق مازندران تقویت شود.

کمیته امداد، نهادی انقلابی بوده که به دور از فعالیت سیاسی و جناحی واضح و شفاف طبق سیاست مقام معظم رهبری به محرومان خدمت می کند و توانست بخشی از مشکلات محرومان را حل و فصل کند.

وی با بیان اینکه نخستین نهادی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جهت حمایت از محرومان و مستضعفان جامعه و خودکفا کردن آنها در 14 اسفند 1357 تاسیس شد کمیته امداد بود، افزود: طبق سفارشات دین اسلام و آیات قرآن همه ما نسبت به محرومان و نیازمندان جامعه مسئول هستیم که باید برای رفع فقر و تامین نیازهای مادی و معنوی محرومان بیشتر تلاش کنیم.

بریمانی با بیان اینکه سه هزار و 760 خانوار شهرستان تحت پوشش این نهاد مقدس قرار دارند، افزود: از این میزان دو هزار و 932 خانوار معیشت بگیر و 828 خانوار به عنوان چند خدمتی از خدمات امداد بهره‌مند می‌شوند و 465 دانش آموز،92 دانشجو، 120 بیمار صعب العلاج، 274 کودک زیر شش سال، 216 یتیم و خانواده‌های محسنین تحت پوشش امداد هستند.

وی بیان کرد: 23 هزار صندوق صدقات معادل 60 درصد جمعیت خانوار شهرستان در شهر و روستاها توزیع شد که قابلیت افزایش 40 درصد دیگر را دارد که در 11 ماه امسال بیش از 750 میلیون تومان از محل صدقات جمع آوری شد.

بریمانی افزود: بیش از 570 میلیون تومان کمک‌های نقدی و کالا از طریق هزار و 618 حامی برای 216 یتیم و خانواده‌های محسنین دریافت شد که کمک‌های نقدی به صورت مستقیم به حساب ایتام واریز و کالا از طریق امداد به آنان تقدیم شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) نکا با بیان اینکه مجموع درآمد امداد شهرستان در11 ماه امسال بیش از سه میلیارد تومان بوده است، گفت: امداد در سرفصل‌های متعددی ارائه خدمت می‌کند که عمده آن پرداخت وام اشتغال از طریق منابع بانکی و منابع امدادی صندوق امداد و ولایت بوده که 5 میلیارد تومان به 313 فقره پرداخت شد.

بریمانی ادامه داد: در 11 ماهه امسال هفت میلیارد تومان کمک معیشت برای دو هزار و 932 خانوار و بیش از یک میلیارد تومان وام کارگشایی و معیشتی به 394 نفر پرداخت شد.

وی گفت: 130 میلیون تومان برای خرید و احداث هشت واحد مسکن شهری، 140 میلیون تومان جهت تعمیرات جزیی و کلی 155 مورد، 200 میلیون تومان جهت بهسازی و ساخت 24 واحد مسکن روستایی با همکاری بسیج سازندگی و از محل کمک‌های ابن سبیل 280 میلیون تومان برای هزار و 160 مورد جهت رفع نیازهای سرمایه ای و ضروری برای خرید بخاری گازی، آب گرمکن، فرش، پنکه،اجاق گاز اختصاص یافت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار