بازگشت موج نخست مسافران نوروزی از مازندران محورهای اصلی و جاده های بین شهری این استان را از صبح امروز شنبه پرترافیک کرده است .
کد خبر: ۵۸۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ 24 March 2018

به گزارش تابناک : بازگشت موج نخست مسافران نوروزی که از عصر دیروز جمعه آغاز شده بود از صبح امروز شدت گرفت به گونه ای که هم اکنون بیشتر جاده های بین شهری بویژه خروجی شهرهای ساحلی دارای بار ترافیکی نیمه سنگین تا سنگین است .
موج نخست مسافرت های نوروزی به مازندران از 26 اسفند سال گذشته آغاز شد و امروز با پایان مرحله اول تعطیلات نوروزی و شروع فعالیت دستگاههای اداری از فردا یکشنبه به پایان می رسد .
در همین حال رئیس پلیس راه مازندران صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مسافران نوروزی توصیه کرد تا با توجه به مساعد بودن وضعیت جوی ، زمان بازگشت از سفر خود را طوری برنامه ریزی کنند تا با ترافیک سنگین رو به رو نشوند.
سرهنگ محمد رضا قدمی گفت : پلیس راه هم تدابیر لازم را برای کاهش بار ترافیکی در محورهای پرتردد استان اندیشیده است که از جمله آن یکطرفه شدن 2 محور هراز و کندوان از بعد از ظهر امروز است .
وی توضیح داد : تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 12 امروز تا ساعت 3 بامداد فردا از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع است و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 امروز تا 3 بامداد فردا از مرزن آباد به سمت کرج هم به صورت یکطرفه خواهد بود. 
سرهنگ قدمی افزود : همچنین تردد انواع وسایل نقلیه در محور هراز از ساعت 13 امروز تا ساعت 2 بامداد فردا از رودهن به آب اسک ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 امروز تا 3 بامداد فردا از آب اسک تا رودهن ( محدوده مشاء ) به صورت یکطرفه خواهد بود. 
رئیس پلیس راه مازندران وضعیت فعلی محورهای هراز و کندوان را با ترافیک سنگین و پر حجم توصیف کرد و گفت : اکنون ترافیک سنگین در محور هراز جنوب به شمال محدوده های پلور - گزنگ -آب اسک مشاهده می شود. 
وی ترافیک در محور کندوان را نیز پرحجم توصیف کرد و افزود : ترافیک در محور سوادکوه عادی و روان است. 
فرمانده پلیس راه مازندران با بیان اینکه هر ساله این استان مقصد بیشتر مسافران و گردشگران نوروزی کشور است ، گفت : باید بپذیریم که جاده های استان جوابگوی حجم انبوه خودروها در ایام نوروز نیست و لازم است رانندگان با احساس مسئولیت و صبوری بیشتری در این مسیر تردد کنند . 
وی به جاذبه های طبیعی جاده های مواصلاتی هراز ، کندوان و سوادکوه اشاره و اضافه کرد : مسافران و گردشگران برای اینکه بتوانند از سفرهای نوروزی حتی در جاده ها لذت ببرند ، باید مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند. 
بر اساس گزارش راهداری مازندران ، از آغاز تعطیلات نوروز جاری تاکنون بیش از 10 میلیون تردد خودروئی در جاده های این استان ثبت شده است .
مازندران در تعطیلات نوروزی سال 96 میزبان بیش از 12 میلیون نفر شب گردشگر بود. 

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار