مدیر‌کل بهزیستی استان یزد گفت: ۴۰درصد از ازدواج‌های یزد فامیلی است.
کد خبر: ۵۸۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 29 March 2018

جلیل عفتی در بازدید قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری از مرکز تحقیقات ژنتیک میبد با اشاره به طرح‌های اداره‌کل بهزیستی در جهت پیشگیری از تولد نوزادان معلول اظهار داشت: بهزیستی با اجرای طرح مشاوره و غربالگری ژنتیک در این سال‌ها تلاش کرده که تولد نوزادان معلول را در کشور کاهش دهد که در این امر نیز موفق عمل کرده است.

‌وی افزود: بسیاری از بیماری‌ها زمینه ژنتیکی دارد که اگر به آنها توجه و در زمان مناسب اقدامات انجام گیرد، مشکلات کمتری را خواهیم داشت. ‌حوزه سلامت کشور بر مبنای پیشگیری نیست و درمان را در اولویت کاری خود قرار دادند.

مدیر‌کل بهزیستی استان یزد در ادامه با اشاره به اینکه 40 درصد از ازدواج‌های یزد فامیلی است گفت: این میزان در کشور 20درصد است و باتوجه به اینکه بخش قابل توجهی از معلولیت‌ها نیز به‌دلیل بیماری‌های ژنتیکی است به طور قطع انجام مشاوره ژنتیک یکی از ضرورت‌های اساسی است.

وی در پایان با اشاره به ماده 75 قانون برنامه ششم توسعه کشور مبنی بر اجرای غربالگری ژنتیک اضافه کرد: علیرغم این موضوع بیمه‌ها هنوز از خدمات مشاوره و آزمایش ژنتیک حمایت نمی‌کنند که باید نسبت به این مسئله نیز رسیدگی صورت گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار