کد خبر: ۵۸۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۶ 04 April 2018

در روزهاي گذشته فيلم كوتاهي منتشر شد از حضور يك روحاني جوان بر روي سن يك مراسم اجراي موسيقي در يكي از شهرهاي استان بوشهر و تلاش ايشان براي برهم زدن مراسم كه با دخالت مردم به شكل توهين آميزي از مجلس بيرون انداخته مي شود.
اين ويدئوي تلخ بسيار برايم زجرآور و دردناك بود، و تصويري روشن از مسير دوقطبي كردن جامعه و تعارض و تقابل!
درگير شدن مردم با روحانيت و رويارويي حوزه هاي علميه و نهاد دين با علايق عمومي مردم در شكل كلان خود نقشه اي است كه جز تخريب و نابودي كامل دين و حوزه را در پي نخواهد داشت!
من كاملا اين روحاني جوان را درك مي كنم- هر چند از رفتار او كه باعث بي حرمت شدن لباس مقدسش شده آزرده و عصباني ام- زيرا او تقصيري ندارد! فهم غلط از دين و درك نادرست از مفهوم منكر و تشخيص ناصواب از وظيفه نهي از منكر باعث شده تا او مخلصانه براي دفاع از دين و ايمان خود در پيش چشم مردم با كساني درگير شود كه هيچ عنادي با دين و ايمان او ندارند!
تقصير او نيست! تقصير بزرگترهايي است كه در "ستاد" قم و تهران و مشهد توي خانه ها و پشت ديوارها رهنمود مي دهند و ذهن امثال او را پر مي كنند و آنان را در "صف" بوشهر و بندر و شيراز با مردم به جان هم مي اندازند! بزرگترهايي كه مناسبات كلان و اسباب و علل اساسي تحولات اجتماعي را در نظر نمي گيرند و ريشه ها را نمي بينند و عوامل بنيادين را حل نمي كنند و متوجه هم نيستند كه اين رويارويي هاي ظاهرا ساده چه اندازه به موقعيت و جايگاه حساس حوزه هاي علميه و روحانيت ضربه هاي كاري وارد مي كند. بزرگترهايي كه به او نياموخته اند" من أشرف أفعال الكريم تغافله عما يعلم" و براي او نگفته اند "يفرط منهم الزلل" و به او نفهمانده اندكه "التجاهل نصف الحكمة" و ندانسته كه نقش روحانيت در دوران غيبت، كفالت يتيم است! يتيمي كه سايه پدر بر سرش نبوده و خطا هم مي كند و اشتباه هم دارد و ...بزرگترهايي كه فراموش كرده اند اكنون مثل صدسال و دويست سال قبل ساكن گوشه حجره نيستند بلكه وقتي حكومت را در اختيار گرفته اند مسؤول همه امور مردم از تأمين معاش تا تفريح و اوقات فراغت و شادي و سرورشان هستند و بايد كارامدي حاكميت را در همه اين امور نشان دهند! بزرگترهايي كه از ياد برده اند دوران موعظه و سخنوري گذشته است و اكنون زمان به ميدان آمدن و كاركردن است يا حداقل سكوت دردمندانه و تغافل خردورزانه! بزرگترهايي كه نمي دانند بايد بالاخره يكبار براي هميشه تكليف موسيقي را روشن كنند و از اين وضع بلاتكليف و سرگردان به درآيند كه نمايش گيتار در پرمخاطب ترين برنامه نوروزي مجاز مي شود و نمايش تار در تخصصي ترين برنامه شبكه چهار ممنوع! و پخش صداي ابرام تاتليس ممكن، اما نام بردن از استاد شجريان غير مجاز است!؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار