کد خبر: ۵۸۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ 04 April 2018

روزنامه سیاست روز نوشت: شبکه‌های مختلف تلویزیون در ایام نوروز انواع و اقسام ویژه‌برنامه‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی را روی آنتن برده‌اند، اما آیا اصلا خبری از نقد و انتقاد به آنها هست؟ اصلا آنها به کنار، همین سریال پایتخت در سال‌ها و فصل‌های قبلی‌اش با این حجم از انتقادات ریزبینانه و جست‌وجوهای موشکافانه رو‌به‌رو بوده است؟ قطعا پاسخ منفی است. اما چرا امسال پس از پخش هر قسمت آن، یک حاشیه و انتقاد و حتی جنجال به پا می‌شود؟ پاسخ روشن است. چون اول تیتراژ آن لوگوی یک موسسه ثبت می‌شود: «اوج»

اگر نگوییم همه، اغلب دعواها و انتقادات و حاشیه‌سازی‌ها به همین نام برمی‌گردد. و اگر این موسسه مسئولیت حمایت مالی این سریال را برعهده نگرفته بود و می‌گذاشت پرونده پایتخت بعد از فصل چهارم برای همیشه بسته شود، یا یک شوینده اسپانسر می‌شد و مدام محصولاتش را توی چشم و حلق مردم می‌کرد، مشکلی نبود.

مشکل با عوامل پایتخت نیست. اگر انتقادی هم می‌شود، اگر دوستان به اصطلاح اصلاح‌طلب سوزن‌شان روی این سریال گیر کرده نه با سیروس مقدم مشکل دارند نه با محسن تنابنده که اتفاقا گرایشات سیاسی‌اش نه نزدیک که چسبیده به حضرات است.

مشکلات برخاستن دوباره و «اوج» گرفتن یک سریال با موضوع سبک زندگی ایرانی - اسلامی است که نباید با نام یک موسسه فرهنگی وابسته به «سپاه» باشد.

راستی موسسه اوج همان موسسه‌ای نبود که در دوران مذاکرات برای برداشتن سایه جنگ و طلوع آفتاب تابان، بیلبوردهایی را در سطح شهر زده بود تا به دوستان رو به قبله‌ی کدخدا بفهماند وعده‌های سر خرمن طرف مقابل با «صداقت امریکایی» همخوانی ندارد؟!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار