رئیس خانه احزاب خراسان رضوی تاکید کرد:
آرین منش رئیس خانه احزاب خراسان رضوی گفت: مهم ترین راهکار برای تحقق شعار امسال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی ایجاد امکان رقابت برای بخش تولید با کالاهای مشابه خارجی است.
کد خبر: ۵۸۶۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱ 05 April 2018

ایجاد فضا برای رقابت کالای ایرانی با مشابه خارجی

به گزارش تابناک رضوی: جواد آرین منش افزود: برای تحقق شعار امسال در وهله نخست فرهنگ سازی لازم است که این مهم جزو رسالتهای نهادهای فرهنگی نظیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانه‌های مکتوب و رسانه ملی می‌باشد تا در جهت تقویت عرق ملی و حمایت از تولیدات داخلی برنامه سازی کنند.


وی ادامه داد: راهکار دوم برای عملی کردن منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری امسال ارتقای کیفی تولیدات داخلی است زیرا تا زمانی که تولیدات داخلی امکان رقابت پذیری را با کالاهای مشابه خارجی نداشته و کالاهای داخلی دارای کیفیت نازل و قیمت بالا باشند بطور قطع امکان رقابت بوجود نمی آید و مصرف کننده نیز حاضر نمی شود با هزینه بالا کالای کم کیفیت خریداری کند.


این فعال سیاسی بر ضرورت بالا رفتن رقابت تولیدات داخلی با کالاهای مشابه خارجی به عنوان سومین راهکار تاکید و بیان کرد: خودروسازی نمونه بارزی از ناتوانی رقابت کالای ایرانی با کالای خارجی است. در حالی که ۲ برابر قیمت تعرفه واردات برای کالاهای خارجی دریافت می‌شود باز هم مصرف کننده ایرانی ترجیح می‌دهد خودروی خارجی سوار شود.
وی گفت: مدتهاست خودروسازان درصدد برآمده اند کیفیت تولید خودرو داخلی را به سطح کیفی خودرو خارجی برسانند اما ناموفق بوده اند و همواره از انحصار سوءاستفاده کردند.


آرین منش افزود: راهکار چهارم برای تحقق شعار سال تقویت بخش خصوصی برای ارتقای کیفی کالا، کاهش قیمت آن و کنار رفتن دولت و نهادهای شبه دولتی از صحنه رقابت با بخش خصوصی است.


وی ادامه داد: راهکار پنجم برای تحقق شعار سال رفع موانع قانونی در مسیر تولید، حمایت دولت از تولیدکننده، اصلاح نظام بانکی، کنترل واردات و کاهش سود بانکی برای بخش تولید است که می‌تواند در جهت عملیاتی شدن شعار سال موثر باشد.


رئیس خانه احزاب خراسان رضوی گفت: تفاوتی که نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با سال‌های گذشته دارد این است که «حمایت از کالای ایرانی» شعاری کاملا ملموس و قابل درک برای عموم مردم است و نیازی به تفاسیر گوناگون از این موضوع نیست. بطور معمول برخی نامگذاری‌های سالانه توسط رهبر معظم انقلاب تبدیل به تابلو می‌شود و شکل اجرایی به خود نمی گیرد لذا تحقق شعار امسال مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» نیازمند عزم ملی است.


وی افزود: عزم ملی به این معنا است که مردم، رسانه‌ها، قوای سه گانه شامل مجلس شورای اسلامی، دولت و دستگاه قضایی و بخش خصوصی همه و همه برای عملی شدن این شعار تلاش مجدانه‌ای داشته باشند تا آن شکل اجرایی پیدا کند.


آرین منش ادامه داد: در صورت تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» نخستین اثر آن در جامعه ایجاد فرصتهای شغلی و کاهش بیکاری در جامعه است. هر ساله مبالغ زیادی بابت کالاهایی که امکان تولید آن وجود دارد از کشور خارج می‌شود لذا تحقق شعار امسال مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» مانع خروج سرمایه می‌شود.


وی گفت: حمایت از کالای ایرانی و ایجاد فرصت شغلی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز می‌شود زیرا علت عمده بروز آسیبهایی مانند اعتیاد و طلاق، مشکلات اقتصادی و نبود فرصت‌های شغلی است.


او افزود: تحقق شعار امسال مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» منجر به ایجاد درآمد پایدار برای کشور و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی می‌شود و در نهایت کشور به سمت استقلال اقتصادی و کاهش وابستگی به کشورهای دیگر پیش می‌رود.


وی ایجاد فضای امیدوارانه و افزایش امید مردم به نظام را از دیگر اثرات تحقق شعار امسال ذکر و بیان کرد: حمایت از کالای ایرانی منجر به ایجد فضای امیدوارانه و چشم انداز روشن برای جوانان و کاهش سرخوردگی جوانان از رکود اقتصادی می‌شود. حمایت از کالای ایرانی منجر به از بین رفتن رکود اقتصادی به عنوان مشکل عمده کشور نیز می‌شود و مسیر را برای رونق اقتصادی هموار می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار