نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان:
به گزارش تابناک سمنان ،نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان گفت:رونق تولید و ایجاد ثروت درگرو تحقق شعار سال جدید است و برای این امر نیازمند یک تفکر ملی هستیم.
کد خبر: ۵۸۶۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸ 05 April 2018
به گزارش تابناک سمنان ، غلامرضا کاتب بعدازظهر امروز در دیدار با مدیرکل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی باید از ابتدای سال جدید برنامه یک‌ساله‌ای در راستای بسترها و ظرفیت‌های موجود برای ایجاد اشتغال شناسایی و راهبرهای اساسی برای تحقق اهداف موردنظر ارائه شود.
وی با تأکید بر اینکه این برنامه باید متناسب با واقعیت‌ها باشد نه متناسب با دیدگاه‌ها خاطرنشان کرد: رونق تولید و ایجاد ثروت درگرو تحقق شعار سال جدید است و برای این امر نیازمند یک تفکر ملی هستیم.
نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان تنها راه تحقق حمایت از کالای ایرانی را تفکر ملی دانست و افزود: الگوسازی در عرصه اشتغال و فرهنگ‌سازی برای کسب مهارت لازم در راستای اشتغال در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
کاتب با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بخش گردشگری این شهرستان یادآور شد: قصر بهرام و جاده سنگ‌فرش دو جاذبه مهم گردشگری در گرمسار است که می‌توان با بهره‌گیری از این ظرفیت نقش مؤثری را در رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال در سطح شهرستان ایفا کنیم.
وی  در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مهم‌ترین چالش در بخش اشتغال کشور فقدان مهارت لازم برای کسب شغل است اذعان کرد: مراکز فنی و حرفه‌ای باید در این راستا برنامه ریزی و مشارکت دقیقی را با سایر دستگاه‌های مرتبط داشته باشند.
فاطمه منصوری مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان نیز در این نشست اظهار داشت: به‌طور متوسط در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گرمسار 2 هزار نفر را در طی سال درگروهای مختلف خدمات، صنعت و کشاورزی آموزش داده شدند.
وی با بیان اینکه از این تعداد تقریباً 40 درصد کارجویان شهری تشکیل می‌دهند تصریح کرد: از این تعداد نیز 40 درصد موفق به کسب شغل شدند که عموم آن‌ها در رشته‌های صنایع‌دستی و رشته‌های خدماتی مشغول به کار شدند.
منصوری با اشاره به اینکه صنایع فعالی در گرمسار و ایوانکی وجود دارد اذعان کرد: علی‌رغم وجود این ظرفیت میزان اشتغال‌زایی در صنایع‌دستی و خدماتی بیشتر است.
وی مهارت‌آموزی را مهم‌ترین رویکرد این نهاد برشمرد و افزود: سند راهبردی برنامه مهارت استان سمنان تا پایان اردیبهشت‌ماه کامل می‌شود و با توجه به نیازهای اشتغال شهرستان برنامه‌ریزی‌های آموزشی لازم را انجام می‌دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار