دبیرخانه کانون‌های تفکر دانشگاه یزد با ارائه گزارشی، عملکرد سال گذشته کانون تفکر شهر هوشمند در زمینه شهر هوشمند و تدابیری که دانشگاه یزد در این زمینه اندیشیده است را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۸۷۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶ 07 April 2018

 بنا بر پیشنهاد نهاد ریاست جمهوری مبنی بر تشکیل کانون‌های تفکر در دانشگاه‌های کشور و به منظور برداشتن اولین گام‌ها در تبدیل یزد به یک شهر هوشمند، کانون تفکر شهر هوشمند با محوریت دانشگاه یزد و به منظور جلب مشارکت و هماهنگی سازمان‌های ذیربط و صاحبان فکر و اندیشه در هوشمند‌سازی یزد در خرداد ماه سال 1395 تشکیل شد.

تدوین سند بیانیه چشم انداز شهر هوشمند یزد مهمترین اقدام انجام شده در سال ۹۵ بوده که در اسفند ماه همان سال به امضای استاندار یزد، شهردار وقت و نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی رسید.

بعد از تدوین سند چشم‌انداز برای شهر یزد جلسات منظم کانون تفکر از تابستان ۹۶ مجددا آغاز و روزهای چهارشنبه به صورت دو هفته یک بار جلسات برگزار شده است.

برگزاری منظم جلسات کانون تفکر در پردیس آزادی دانشگاه یزد، پیگیری و حمایت جهت ایجاد کمیسیون شهر هوشمند در شورای اسلامی شهر یزد، برگزاری جلسات مشترک با کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی و ارايه پروژههای شهر هوشمند، پیگیری جهت تصویب بیانیه چشم انداز شهر هوشمند یزد در شورای اسلامی شهر یزد به عنوان یک سند رسمی و برگزاری جلسه با اعضای انجمن مدیریت سبز ایران و معرفی اقدامات انجام شده به منظور دریافت جایزه شهر پایدار از بنیاد جهانی انرژی، از جمله اقدامات انجام شده در کانون تفکر شهر هوشمند یزد است که در سال 96 محقق شدند.

برگزاری جلسه مشترک با تیم AIT اتریش و ارايه سند بیانیه چشم انداز به تیم اتریشی، برگزاری دوره آشنایی با مفاهیم شهر هوشمند برای مدیران شهرداری، برگزاری جلسه ترویجی برای شرکت‌ها در پارک علم و فن آوری به منظور آشنایی با فرصت‌های شهر هوشمند، پیگیری گنجانده شدن بودجه برای پروژه‌های شهر هوشمند در بودجه سال آینده سازمان فاوای شهرداری، بررسی پروژه‌های انجام شده در  زمینه شهر هوشمند در نقاط مختلف جهان در ابعاد «حاکمیت هوشمند»،«حمل و نقل»،«انرژی»،«مدیریت منابع آب»،«مدیریت پسماند»،«آموزش و سلامت» و مشارکت شهروندی از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته بوده است.

در پایان سال 96 در زمینه تولید محتوا نیز کانون تفکر فعال بوده و محتواهای مختلفی در زمینه‌ شهر هوشمند به صورت فایل‌های پاورپوینت ایجاد و از طریق سایت کانون تفکر به آدرس http://smartcity.yazd.ac.ir در دسترس عموم قرار داده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار