نماینده مردم یزد:
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی پایداری سرمایه‌های یزد را تنها با انتقال آب پایدار امکان‌پذیر دانست و بیان كرد: درک بحران، اشتراک اطلاعات و آمادگی جهت هر نوع بحرانی در حوزه آب را با توجه به شرایط فعلی باید وجود داشته باشد.
کد خبر: ۵۸۷۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵ 07 April 2018

«سید ابوالفضل موسوی» در جلسه بررسی طرح انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی كه با حضور جمعی از مدیران شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در سالن کنفرانس پیشگامان برگزار شد، در ادامه با ارائه گزارش کوتاهی از نشست کمیته فنی کارگروه سازگاری با کم آبی در استان که با حضور مدیران مرتبط با موضوع آب در استان تشکیل شده بود، وضعیت نزولات جوی را در ۵۰ سال گذشته در پایین‌ترین حد خود عنوان كرد.

نماینده مردم یزد و اشکذر افزود : البته این نکته نیز حائز اهمیت است که تا به امروز ۸۰ درصد از ذخایر آبی قابل شرب استان را نیز برداشت كرده‌ايم که خود تشدید کننده وضعیت فعلی است و این مساله عزم جهت رفتن به سوی انتقال آب پایدار را دو چندان می‌کند.

موسوی ضمن بیان اقداماتی که تاکنون در زمینه خط های یک تا خط سوم انتقال آب برای یزد صورت گرفت است، گفت: با توجه به بررسی‌ها و مشورت‌های انجام شده و هماهنگی هایی که در استان برای این امر به وجود آمد به این نتیجه رسیدیم که برای انجام طرح انتقال آب از دریای عمان، یک تعاونی تشکیل شود تا این مساله را پیگیری و جهت حل مساله آب برای یزد اقدام كنيم.

عضو مجمع نمایندگان استان خاطرنشان کرد: در این زمینه هیات موسس اولیه تشکیل شده است و هیات موسس طی فرایندی جهت جذب سرمایه مطابق با قانون اقدام خواهد کرد و تمام تلاش ما این است که کلیه امور با پشتوانه قانونی و قانون محور دنبال شود و شخص محور نباشد.

موسوی بیوکی ادامه داد: در این جلسه که با حضور جمعی از علاقه مندان سرمایه گذاری که بیشتر از صاحبین سرمایه در حوزه صنایع هستند، دعوت به عمل آمد تا سرمایه اولیه تعاونی تامین شود و بی‌شک حضور افراد حقیقی و حقوقی مطابق با قوانین جاری کشور در این تعاونی بلامانع است.

اين نماينده مجلس تصریح کرد : علم دنیا نمی‌گوید که به سمت سال‌های پر آبی می‌رویم و باید دوراندیشی مدیریت یزدی را به کار بگیریم و هرکسی به سهم خود در تشکیل این هسته اولیه مساعدت کند و به آن به عنوان یک سرمایه‌گذاری صرف نگاه نکند بلکه به عنوان باقیات الصالحاتی است که برای شما و نسل‌ها خواهد ماند . 

دکتر «محمدرضا رضایی نژاد» مدیر عامل گروه تعاونی پیشگامان نیز در ابتدای این جلسه ضمن اشاره به خشکسالی در سال‌های اخیر، به موضوع اهمیت آب برای ادامه حیات استان اشاره کرد و انتقال آب از دریای عمان به استان را راهکار برون رفت از مشکل کم آبی استان دانست و پیشنهاد تاسیس شرکت تعاونی تامین نیاز آب‌رسانی فلات مرکزی با هدف آب‌رسانی با ظرفیت ۵۰۰ میلیون متر مکعب را ارائه کرد . 

وي ثبت شرکت، اخذ مجوزها، تخصیص و تملک زمین، طراحی و قراردادهای آب شیرین کن و مطالعات و طراحی مسیر لوله‌گذاری را از اولویت های فاز نخست شروع فعالیت شرکت دانست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار