مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ، مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان از بهره برداری از ۴۰ خانه ورزش روستایی دیگر تا پایان خرداد ماه ۹۷خبر داد.
کد خبر: ۵۸۷۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ 08 April 2018
به گزارش  تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان ؛ فرزاد فتاحی اظهار داشت : توسعه ورزش همگانی در مناطق روستایی در افزایش پویایی، توسعه و کاهش مهاجرت به مناطق شهری بسیار تاثیرگذار است.
وی اظهار داشت : استعدادهای درخشان ورزشی قابل توجهی در مناطق روستایی زندگی می کنند که می توان با در اختیار قرار دادن امکانات ورزشی، گام مهم در قهرمان پروری در نقاط مختلف استان برداشت.
وی خاطرنشان کرد : با وجود افزایش اعتبارات ورزشی در حوزه توسعه ورزش های همگانی و روستایی، در دولت تدبیر و امید سالن ها و خانه های ورزشی زیادی در مناطق روستایی استان احداث شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان نقش ایجاد خانه ورزش در روستاها را مهم برشمرد و افزود: همیاری دهیاری ها به منظور اختصاص فضای مناسب در روستاها و در جهت بهره برداری نوجوانان، جوانان و مخصوصا بانوان از وسایل ورزشی، گامی مثبت در راستای توسعه سلامتی و کاهش آسیب های اجتماعی است.
وی بیان کرد: فضاهایی که در روستاها بدون استفاده هستند برای این طرح در نظر گرفته شده اند، این خانه های ورزش در روستاها با هدف ایجاد شور و نشاط و فعالیت بدنی، برای جمعیت بانوان و آقایان و جوانان در روستاها راه اندازی و در این فضاها ورزش های تنیس روی میز، شطرنج، دارت، فوتبال دستی و ...انجام می شود.
فتاحی با تاکید بر اینکه براین اساس طرح خانه ورزش برای روستاهای کم جمعیت استان پیش‌بینی شده است، گفت: حداقل فضای ورزشی با اجرای این طرح در روستاها فراهم می‌شود در هر روستا مکانی با ابعاد 35 تا 40 متر مربع در نظر گرفته و در یک پروسه زمانی تجهیز می‌شود.
فتاحی با اشاره به اینکه تا پایان سال گذشته ۶۰ خانه ورزشی در استان سمنان به بهره برداری رسیده است عنوان کرد: بنا داریم تا پایان سه ماهه اول سال ۹۷ تعداد ۴۰ خانه ورزش روستایی در سطح استان بهره برداری نماییم .
لازم به توضیح است طرح خانه ورزش در روستاهایی که فاقد فضای ورزشی می باشند به این ترتیب اجرا می شود که شورای اسلامی روستا مکانی حدود 40 متری که در محدوده روستا و همچنین دارای سرویس بهداشتی ، آب و برق و... باشد را جهت تجهیز وسایلی از قبیل میز پینگ پنگ (تنیس) - فوتبال دستی - دارت- وسایل بدن سازی،شطرنج و .... را در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار می دهد که پس از تجهیز ، اداره ورزش و جوانان این مکان را جهت حفظ و نگهداری و همچنین معرفی فردی معتمد جهت مدیریت این خانه ورزش روستایی در اختیار شورای اسلامی روستا قرار می دهد تا جوانان از این مکان که به عنوان خانه ورزش در روستا یاد می شود استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار