رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود:
به گزارش تابناک سمنان ،رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: بیش از 160 هزار مسافر نوروزی در ایام نوروز امسال در شهرستان شاهرود اقامت کردند.
کد خبر: ۵۸۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸ 09 April 2018
به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان، «حمیدرضا حسنی» امروز و در گفت و گویی افزود: از بیست و هفتم اسفند 96 تا 14 فروردین 97، بیش از 160 هزار مسافر، مهمان مردم شاهرود بودند.
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان شاهرود با بیان اینکه میزان اقامت مسافران نوروزی در شاهرود، نسبت به مدت مشابه پارسال، 24 درصد افزایش یافته است، گفت: در این مدت بیش از 100هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و بیش از 170هزار نفر از مناطق نمونه و روستاهای هدف گردشگری شاهرود بازدید کردند.
حسنی با بیان اینکه بیشترین جاذبه بازدید شده در شاهرود، مجموعه تاریخی بسطام بود، گفت: در این مدت ، 65 هزار گردشگر از این مجموعه تاریخی بازدید کردند.
وی با اشاره به بازدید بیش از 105 هزار نفر از مجموعه‌های تاریخی، فرهنگی و موزه‌های شهرستان شاهرود، گفت: این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 17درصد رشد داشته است.
حسنی افزود: در این مدت 120هزار نفر از بازارچه های نوروزی شهرستان بازدید کردند و حدود 10میلیارد ریال صنایع دستی و سوغات شهرستان به فروش رسید.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود، برپایی بازارچه‌های صنایع دستی، جشنواره‌های بومی- محلی در شهرها و روستاها و اجرای آیین‌های سنتی و موسیقی محلی در نوروزگاه‌ها را از عوامل جذب گردشگر و افزایش اقامت مسافران نوروزی در این شهرستان عنوان کرد.
شهرستان شاهرود دارای چهار هتل، یک هتل آپارتمان، 3 مهمانپذیر، 23خانه مسافر و 20 اقامتگاه بوم گردی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار