غلام محمد زارعی در ادامه سلسله بازدیدهای خود از مناطق مختلف شهرستان های بویراحمد و دنا ، از منطقه زیبای کاکان بازدید واز نزدیک در جریان مشکلات این منطقه قرار گزفت.
کد خبر: ۵۹۰۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ 14 April 2018
غلام محمد زارعی در ادامه سلسله بازدیدهای خود از مناطق مختلف شهرستان های بویراحمد و دنا ، از منطقه زیبای کاکان بازدید واز نزدیک در جریان مشکلات این منطقه قرار گزفت.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، منطقه کاکان از معدود نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد است که در همه زمینه ها پتانسیل توسعه را دارد به همین دلیل نماینده بویراحمد و دنا در تلاش است که در دوبخش گردشگری و کشاورزی ، این منطقه را به جایگاه واقعی خود نزدیک کند. بر همین اساس در سلسله دیدارهای خود از مناطق مختلف حوزه انتخابیه به همراهی فرماندار بویراحمد به دهستان کاکان رفت و از نزدیک در جریان مشکلات این منطقه قرار گرفت.
مهمترین مشکلاتی که غلام محمد زارعی از مردم کاکان شنید

اولین مقصد غلام‌محمد زارعی و تیم همراه به روستای عباسعلی‌خانی بود که مردم در مسجد این روستا منتظر نماینده بودند.

علیزاده نماینده مردمی در این روستا صریح و شفاف همه مشکلات روستای عباسعلی‌خانی و البته مشکلات کلی منطقه کاکان را بیان کرد.

وی گفت: مردم منطقه ما به غیراز کشاورزی و باغداری شغل دیگری ندارند و اگر این درآمد را از آن‌ها بگیرند در یک کلام باید گدایی کنیم.!!

سخنگوی مشکلات مردم روستای عباسعلی‌خانی گفت: مردم روستای ما شب‌ها از شدت نگرانی و ناراحتی به دلیل کم آبی بد می‌خوابند.

علیزاده یکی دیگر از مشکلات مردم منطقه را در خصوص تفکیک زمین‌های کشاورزی از منابع ملی دانست و گفت: قرار بود سندها صادر شود که هنوز کاری انجام نشده است و منابع طبیعی کاکان مانند سابق جلوی کشاورزی ما را می‌گیرند.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات ما مربوط به آب شرب است که از شاه لوله اصلی بر سر راه آب هر روستایی آب مورد نیاز را می‌گیرند و همین موجب شده به روستاهای دیگر آبی نرسد و مدت 10 تا 15 روز اصلا آب آشامیدنی نداشتیم.

گزارش کامل سفر نماینده بویراحمد و دنا به کاکان/ زیباترین تصویر بازدید زارعی از حوزه ی انتخابیه + تصاویر کامل سفر

 

علیزاده از اینترنت و وضعیت بد آن در این منطقه سخن به میان آورد و گفت: پی‌گیری کردند و اینترنت را برای منطقه ما آورند اما برخی شرکت‌های اینترنتی مانند 2020 سرعت اینترنت را در روز روشن سرقت می‌کنند.

وی به نحوه این نوع سرقت اشاره کرد و گفت: این شرکت به جای این که اینترنت با سرعت 128 یا 1024 به ما بفروشد با سرعتی بسیار پایین‌تر آن را به ما می‌دهد که به جز سرقت نامی نمی‌توان روی آن گذاشت.

وی به برخی وعده‌ها و قول‌های بنیاد مسکن هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه بنیاد مسکن زیر قول‌های خود زده و قرار شد که آسفالت بریزند که هنوز کوچه‌های ما مشکل دارند.

سخنگوی مردم روستای عباسعلی خانی در ادامه با بیان این که اداره برق بویراحمد هم سه سال پیش قرار بود چند پایه برق را جابجا کند افزود: قول سه ماهه آقای مدیر اکنون سه ساله شده است.

مشکل زباله منطقه کاکان یکی دیگر از معضلاتی بود که علیزاده به آن اشاره کرد و گفت: مردم نمی‌دانند با زباله‌ها چه کنند و مجبورند آن را کنار خانه‌هایشان آتش بزنند که طبیعت و محیط زیست را آلوده می‌کند.

وی به زجر دیگری که مردم می‌کشند و بی‌عدالتی که در بیمه محصولات کشاورزی وجود دارد اشاره کرد و گفت: در حالی در شهر سی‌سخت به یک باغدار ضرر دیده 15 میلیون تومان پرداخت می‌کنند که در همان حال به یک باغدار خسارت دیده 50 هزار تومان پرداخت می‌شود و این بی‌عدالتی و نابرابری است.

در سایر روستاها نیز مردم مشکلات مشترکی با روستای عباسعلی خانی داشتند در روستای منصورخانی هم نماینده آن‌ها با بیان این که کشاورزی ما با منابع طبیعی گره خورده است اظهار کرد: باید ماده 54 را فعال کنند.

وی گفت: لوله‌های آب آشامیدنی در منطقه کاکان فرسوده شده و همین یکی از دلایل کم آبی در منطقه است.

در حوزه گردشگری هم آن‌ها معتقد بودند که طرح‌های گردشگری در منطقه کاکان به هیچ وجه حمایت نمی‌شوند و همین باعث شده که مردم رغبتی به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری نداشته باشند.

بحران آب کشاورزی هم معضل بزرگی بود که مردم به آن اشاره کردند و در گزارشی جداگانه به آن می‌پردازیم.

جلسه ای اضطراری برای بررسی مشکلات آب کشاورزی کاکان / مدیر برق شهرستان به وعده های خود عمل کند

غلام‌محمد زارعی با بیان اینکه در کاکان دو مساله عمده و چند موضوع ریز قابل پی‌گیری داریم اظهار کرد: اقتصاد مردم کاکان از طریق باغداری است که زیربخش آن آب است.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهارات خود با بیان این که خوشبختانه در حوزه کاکان 2 هزار و 400 هکتار آبیاری نوین را مطالعه کردیم اظهار کرد: نگرانی در چهره مردم کاکان به دلیل مشکلات کم آبی در سال‌های اخیر موج می‌زند.

زارعی بیان کرد: از این مقدار 1300 هکتار اراضی زیر آبیاری نوین رفت و بسیاری از کشاورزان و باغداران کاکانی از این حیث راحت و ‌آسوده شدند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که از این مقدار حدود 1000 هکتار نیز در دست اجرا داریم افزود: مابقی آن 100 هکتار است که در آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

زارعی از برگزاری جلسه‌ای فوری و اضطراری بعد از تعطیلات در فرمانداری بویراحمد خبر داد و گفت: باید نشستی ویژه برای آب کشاورزی کاکان برگزار شود تا راه‌حل‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت را برای این منطقه در دستور کار قرار دهیم.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شواری اسلامی به برخی مشکلات آب شرب در منطقه کاکان هم اشاره کرد و با بیان اینکه در آب آشامیدنی مشکلات کمتری وجود دارد افزود: 400 میلیون تومان برای آب آشامیدنی این منطقه کنار گذاشته‌ایم تا برخی مشکلات را با آن برطرف کنیم.

وی از بهسازی راه منطقه بیدکفته در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با اقدامات عمرانی به دنبال مهاجرت معکوس از شهر یاسوج به سمت کاکان هستیم.

این نماینده مجلس از مدیر برق شهرستان بویراحمد خواست تا به قول‌های خود در منطقه کاکان عمل کند و در همین زمینه به یوسفی مدیر برق بویراحمد گفت: شما که کارهای بزرگی انجام داده‌اید و کارنامه سفیدی دارید حیف است که در آن یک لکه سیاه وجود داشته باشد. 

بازدیدها از حوزه ی انتخابیه هدفگذاری شده است

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به هدفگذاری بازدید از مناطق مختلف شهرستان بویراحمد اشاره کرد و ابراز داشت: مباحث مطرح شده در بازدیدها در فرمانداری بررسی و به شکل مصوبه مطرح و اجرایی می شودـ

وی با تاکید بر توسعه اقتصادی دهستان کاکان، خاطرنشان کرد: در حوزه عمران روستایی نیز باید با رفع مشکلات، منطقه را به نقطه مطلوب برسانیم.

غلام محمد زارعی نقش توسعه زیرساختی در کاهش مهاجرت به شهرها را محسوس دانست و گفت: در برخی از مناطق استان این موضوع عملیاتی شده و شاهد مهاجرت معکوس هستیم.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای سال جدید، اظهار کرد: برای توسعه مناطق مختلف استان در سال ۹۷ هدفگذاری های بزرگتری عملیاتی خواهد شد.

فرماندار بویراحمد از تسریع بهسازی روستاهای کاکان در سال 97 خبر داد

شاهرح کناری در حاشیه بازدید از منطقه کاکان با اشاره به مشکلاتی که در منطقه کاکان وجود دارد و عزم مسوولان برای رفع این مشکلات اظهار کرد: یکی از راهکارهای اصلی برای پی بردن به ریز مشکلات مردم همین دیدارهای چهره به چهره است که در روزهای تعطیل هم به دنبال آن هستیم.

فرماندار شهرستان بویراحمد در ادامه گفت: دولت خدمات خوبی تاکنون در کاکان داشته است و مشکلات عدیده و اصلی هم برطرف شده اما برخی مشکلات همچنان باقی مانده است.

گزارش کامل سفر نماینده بویراحمد و دنا به کاکان/ زیباترین تصویر بازدید زارعی از حوزه ی انتخابیه + تصاویر کامل سفر

 

مسؤول ارشد اجرایی شهرستان بویراحمد به برخی مشکلات آب شرب این منطقه اشاره کرد و گفت: برای رفع این مشکل اعتبار 400 میلیون تومانی گذاشتیم.

وی گفت: در آب کشاورزی تاکنون 1300 هکتار از اراضی و باغات این منطقه تحت آبیاری نوین قرار گرفته و 100 هکتار آن در حال عملیاتی شدن است.

فرماندار بویراحمد با بیان این که مخابرات هم خدمات خوبی به این منطقه در زمینه اینترنت ارائه داده، افزود: اما مشکلاتی وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود.

وی از بهسازی روستاها به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات و خواسته‌های مردم و مسؤولان اشاره کرد و گفت: قول داده‌ایم در صورتی که مردم در زمینه بازگشایی معابر کمک کنند این مشکل در سال 97 برطرف شود.

کناری از موارد دیگر به اصلاح شبکه برق اشاره کرد و گفت: وعده داده شد که تا پایان اردیبهشت این کار توسط اداره برق شهرستان بویراحمد انجام شود.

اقدامات مهم راهداری شهرستان بویراحمد در جاده کاکان - اقلید

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بویراحمد از خاکریزی ۷۰ درصد نقاط پرتگاهی محور یاسوج- کاکان خبر داد.

مهران مسعودی در حاشیه بازدید نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از منطقه کاکان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۹۶ به طول ۱۲ کیلومتر روکش آسفالت در محور یاسوج– اقلید انجام دادیم.

وی هزینه این کار را مبلغی افزون بر ۱۵ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: به دلیل استعداد خاص جاده فرعی یاسوج– کمهر به سمت آبشار مارگون حدفاصل سه راهی عباسعلی‌خانی در سال ۹۶ به طول ۴.۵ کیلومتر و با هزینه ۵۵۰ میلیون تومان روکش آسفالت انجام دادیم.

این مسؤول در ادامه به اقداماتی که در سال ۹۷ پیش‌بینی شده اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که ۱۲.۵ کیلومتر روکش آسفالت مجددا در محور یاسوج به اقلید داشته باشیم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بویراحمد به سایر اقداماتی که در این محور صورت گرفته اشاره کرد و گفت: کلیه علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در محور اصلی یاسوج اقلید کمهر یکسان‌سازی و نوسازی شد.

مسعودی گفت: در محور کاکان تماماً نقاط حادثه‌خیز و پرتگاهی بود که ۷۰ درصد از نقاط محور برای جلوگیری از هرگونه حادثه خاکریزی شد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات در این محور مواصلاتی گفت: یک سوله انبار نمک در راهدارخانه یاسوج اقلید در سال گذشته با هرینه و اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی احداث کردیم.

مشکلی که خبرنگاران را کلافه کرد!

در این سفر یک روزه که کاملا برای خبرنگاران کلافه کننده بود هیچ دسترسی به اینترنت نداشتند و اینجاست که فهمیدند هر چه مردم می‌گویند درست است و مسؤولان در این زمینه کم کاری می‌کنند.

به مدت یک روز تمام خبرنگاران در منطقه کاکان که قطب اقتصادی و کشاورزی استان به شمار می‌رود و سیب آن به کشورهای همسایه و خاورمیانه صادر می‌شود هیچ گونه دسترسی به اینترنت نداشتند.

 مردم در این سفر هر چند که از نماینده بویراحمد برای دسترسی به اینترنت تشکر کردند اما به نوعی سرقت اینترنتی هم توسط برخی شرکت‌های پیمانکار اشاره کردند که قیمت اینترنت مورد نیاز را از آن‌ها می‌گیرند و در آن دخل و تصرف می‌کنند.

در همین زمینه پژمان امیدی خبرنگار خبرگزاری مهر در استان کهگیلویه و بویراحمد با گلایه از این وضعیت در منطقه کاکان آن را ظلم در حق مردم دانست و گفت: امروز هر چه تلاش کردیم تا عکس و فیلم و خبر خود را به طور آنلاین بفرستیم موفق نشدیم و حتی نتوانستیم صفحه خبرگزاری خود را بخوانیم!.

 سجادپور خبرنگار صدا و سیما هم از این وضعیت انتقاد کرد و گفت: مسؤولان مخابرات جوابگو باشند که چرا که اینترنت منطقه‌ای با این همه ظرفیت باید چنین باشد.

صادق الهی‌نژاد مدیر سایت فصلی‌نو هم با گلایه‌مندی از چنین وضعیتی گفت: مسؤولان باید پاسخگوی جوانان و دانشجویان و دانش‌آموزان کاکانی باشند چرا که در دنیای کنونی اینترنت مهم‌ترین نیاز دسترسی به اطلاعات است.

در حالی منطقه کاکان از نظر اینترنت وضعیت در حد فاجعه‌باری دارد که این منطقه یکی از قطب‌های مهم باغداری و گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود.

زیباترین تصویر از سفر زارعی به کاکان

با توجه به کم بارشی های سال زراعی اخیر یکی از زیباترین تصاویر این سفر که توسط خبرنگاران ثبت شد ، بارش شدید باران در حالی که تعدادی از افراد با خوشحالی در زیر بک سقف نظاره گر نزول رحمت خدا هستند ، بود.

گزارش کامل سفر نماینده بویراحمد و دنا به کاکان/ زیباترین تصویر بازدید زارعی از حوزه ی انتخابیه + تصاویر کامل سفر

 گزارش تصویری سفر

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بویراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
اینطور که معلومه زارعی قول ۳۴۷اشتغال داده و یک کار خانهدتولید نمک سیاه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار