رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: محمدمهدی میرباقری «امام جمعه تهران» می‌شود/حضور مهناز افشار برای تشویق تیم ملی فوتسال بانوان ایران/اگر مسلمانید این گونه تلگرام را فیلتر کنید/احمدی‌نژاد مسیرش را اصلاح کند و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۹۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳ 15 April 2018
 

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نظر عارف درخصوص انتخاب شهردار تهران

محمدرضا عارف نماینده تهران و رئیس فراکسیون امید تأکید کرد: اعضای شورای شهر باید به رأی مردم احترام بگذارند و در شورای شهر حضور داشته باشند. در ادامه مشروح این گفت و گو را می خوانید:

با توجه به میثاق نامه‌هایی که اعضای شورای شهر تهران قبل از ورود به شورا امضا کردند، عدم خروج اعضای شورای شهر چقدر اهمیت دارد؟

ما میثاق‌نامه را گرفتیم برای اینکه اجرا شود و انتظارمان از تمام اعضای شورای شهر در تمام شهرستانها این است که به امضا و میثاقشان احترام بگذارند و این خواهش و دغدغه ماست.

یعنی از شورای شهر خارج نشوند؟

آنها باید به تعهدات خود مطابق میثاق‌نامه عمل کنند که طبیعتا احترام به رأی مردم و حضور در شورای شهر است.

با توجه به رأی مردم به اصلاح طلبان برای حضور در شورای شهر تهران چقدر مهم است که شهردار بعدی تهران نزدیک به جریان اصلاحات باشد؟

شهردار باید یک شخص کارآمد و توانا باشد تا بتواند مشکلات شهر را حل کند و این اولویت اصلی ما است. همچنین شهردار بعدی تهران باید بتواند تعامل خوبی را با تمامی نهادها و کسانی که در ارائه خدمات در شهر و رشد و توسعه شهر نقش دارند، داشته باشد.

از نظر شما شهردار تهران باید چه معیارهایی داشته باشد؟

معیارها مشخص است و شورا روی آن کار کرده است و اعلام می کند.

محمدمهدی میرباقری "امام جمعه تهران" می‌شود

سید محمدمهدی میرباقری رئیس آکادمی علوم اسلامی در قم از گزینه‌های جدیدی است که قرار است امامت جمعه مردم تهران را بر عهده بگیرد.

سقای بی ریا: احمدی‌نژاد مسیرش را اصلاح کند

مشاور رئیس دولت نهم با تشکر از کسانی که بیانیه ۴۳ عضو دولت نهم و دهم را در اعتراض به رفتارهای محمود احمدی‌نژاد تنظیم کرده‌اند، گفت که محتوای این بیانیه را تأیید می‌کند. حجت‌الاسلام ناصر سقای بی‌ریا مشاور امور روحانیت رئیس دولت نهم با اشاره به بیانیه 43 عضو کابینه دولت نهم و دهم درباره رفتارهای اخیر محمود احمدی‌نژاد، گفت: این نامه در سطح وزرا و معاونین رئیس‌جمهور بوده و به همین دلیل دوستان به بنده ارائه نکردند که اگر قرار بود در سطح مشاورین نیز باشد، بنده آن را امضا می‌کردم. وی با بیان اینکه، محتوای بیانیه 43 عضو کابینه دولت نهم و دهم مورد تأیید و قابل دفاع است، تصریح کرد: بنده کلّیت این بیانیه را تأیید و از دوستانی که این بیانیه را تنظیم و امضا کرده‌اند نیز تشکر می‌کنم چراکه این بیانیه در شرایط کنونی ضرورت داشت. سقای‌بی‌ریا تأکید کرد: امیدواریم که آقای احمدی‌نژاد به توصیه‌های دوستان توجه و مسیر کنونی را اصلاح کند.

درخواست کروبی برای مطالعه روزنامه کیهان

«محمد حسین کروبی» در مصاحبه با روزنامه آرمان به تشریح شرایط حصر پدرش پرداخت و گفت تقاضای مطالعه روزنامه کیهان را داشته است. وی در پاسخ به سؤالی درباره سفرهای پدرش گفت: «تا آنجا که در ذهنم هست شمال کشور، مشهد مقدس، سرعین اردبیل و زنجان چهار منطقه‌ای بودند که در سه سال اول به همراه مأموران امنیتی به سفر برده شد». وی همچنین در پاسخ به این سؤال که «(پدرتان بیشتر چه روزنامه‌هایی را مطالعه می‌کنند؟» گفت: «از روزی که خواندن مطبوعات برای ایشان فراهم شد تقاضای پنج روزنامه مثل آرمان، شرق، اعتماد، کیهان و جمهوری اسلامی را کردند. »

خاطره‌ جلیلی از سردار همدانی

خاطره دکتر سعید جلیلی از دیدار چند سال قبل با بشار اسد و پیش بینی شهید همدانی درباره آینده سوریه که در کتاب «و این شدنی است» منتشر شده را در ادامه می خوانید: چند سال قبل، در اوج بحران سوریه و در شرایطی که بسیاری از مسئولان سوری ترور شده بودند و حتی بعضی از مقامات دولتی این کشور نیز فرار کرده بودند؛ به دمشق رفتم و با بشار اسد دیدار کردم. آن روز حتی برخی مسئولان سوری می گفتند شرایط امنیتی سوریه خوب نیست. به ما اعلام کردند به چند ملاقات دیپلماتیک اکتفا کنید و جای دیگری نروید؛ اما سردار همدانی به من گفت بیا با مسئولیت من به حرم حضرت زینب سلام الله علیها برویم. توفیقی حاصل شد و به زینبیه رفتیم. بعد از این اتفاق، خود مسئولان سوری تعجب کردند که ما با چه محاسبه هایی این کار را کردیم! در آن شرایط، نماد تفکر بسیجی، سردار همدانی می گفت نظام سوریه می ماند و سقوط نمی کند. ما می توانیم مانع سقوط آن شویم. این حرف او شعار نبود؛ این را در عمل نشان داد. "

رأی اصفهان و قم چگونه احمدی‎نژاد را برنده انتخابات کرد؟

میرتاج الدینی معاونت پارلمانی دولت دهم گفت: ما دوست نداریم کسی از قطار انقلاب پیاده شود اما بعضی از تفکرات و بعضی از رفتارها افراد را از مسیر انقلاب جدا می‌کند. خاستگاه رأی اولیه آقای احمدی‌نژاد، تفکرات انقلابی، آرمان‌های امام راحل و ولایت پذیری بود. همه شاهد بودیم در انتخابات سال 84 آقای احمدی‌نژاد در مرحله اول بیشترین رأی را از قم و اصفهان آورد. در واقع رأی آنان بود که وی را به مرحله دوم رساند و بعد در سراسر کشور نیروهای انقلابی از احمدی نژاد حمایت کردند. متأسفانه در سال‌های آخر دولت و مواضع اخیرشان، با گذشته فرق کرده است.

خودروهای داخلی در انتهای سال ۹۶ چه کیفیتی داشتند؟

سایپا ۱۳۱ پارس خودرو، سایپا ۱۳۲ و سایپا ۱۱۱ همچنان در پایین‌ترین سطح کیفی قرار داشته و تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. خودروهای تندر ۹۰، رانا، دنا پلاس، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار و پژو ۲۰۶ نیز دارای سه ستاره کیفی هستند. نیو ام‌وی‌ام ۳۱۵، دنا، دانگ فنگ H۳۰، پژو پارس، پژو ۴۰۵، تیبا هاچ‌بک، تیبا، ساینا، سورن و سمند نیز دو ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. چانگان CS۳۵، آریزو ۵ و برلیانس H۳۳۰ نیز دارای سه ستاره کیفی هستند. لیفان ایکس ۶۰ اتوماتیک نیز دو ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده است. سراتو و هیوندای آی‌۲۰ چهار ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. خودروهای تیگو ۵، جک S۵ و هایما S۷ اتوماتیک نیز دارای سه ستاره کیفی هستند. پژو ۲۰۰۸، نیو مزدا ۳ و سوزوکی گراندویتارا چهار ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. / خودروبرتر

قند در دلتان آب نشود، شاید این بار تتلو هم از ما حمایت نکند!

محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگراها، نوشت: این روزها بعضی از بازیگران و اهالی موسیقی و ورزش، با گران شدن قیمت دلار یا احتمال فیلترشدن تلگرام، از اینکه به روحانی رأی داده اند ابراز پشیمانی کرده اند. تصور برخی از دوستان اصولگرا این است که همین پشیمانها فردا ،پس فردا که انتخاباتی دیگر برگزار می شود اگر برای حمایت از اصولگرایان کارناوال راه نیندازند،حتما علیه نامزد رقیب اصولگراها کمپین درست خواهند با میلیونها عضو. هدفشان هم این خواهد بود که هم دلار ارزان شود،هم تلگرام آزادشود،هم زندگی شیرین شود، هم... این تصور بیشتر شبیه توهم است چون هنوز یادمان نرفته خیلی از سلبریتی ها- در ۲۰سال گذشته - همه تلاششان را کردند تا به کاندیدایی از جناح رقیب ما رأی بدهند که هرچند کاملا دلچسب شان نیست ، اما از نظر آنها باید به او رأی بدهند تا کاندیدای ما رأی نیاورد. خرد سیاسی حکم می‌کند که به جای اینکه از پشیمان شدن این خانم بازیگر و آن آقای بازیکن قند توی دلمان آب کنیم،برویم سراغ روشهای نان و آبدارتر. چون بعید نیست حتی همان تتلو که دفعه قبل با لطایف الحیل کشاندیمش سمت خودمان، این بار بگذارد توی کاسه ما اصولگراها/خبرآنلاین

حکمت عدم برخورد با «احمدی‌نژاد» و دستگیرنکردن «مرتضوی» چیست؟

کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دست‌های پنهان در اقتصاد کشور که رئیس‌جمهور از آن سخن می گوید، نباید افشا شود؟ نباید گفته شود که فقط در سال ۹۶ نزدیک ۱۹ میلیارد دلار ارز از کشور خارج شده است؟ آیا مسئولان ارکان حکومتی نباید از کالاها و خودروهای داخلی استفاده کنند؟ اگر کالاها و خودرودهای داخلی کیفیت لازم را ندارند چرا مردم را باید به استفاده از آن توصیه کنیم؟ راستی طرح گفت‌وگوی ملی چه شد؟ من بارها از مقام معظم رهبری تقاضا کردم بازهم تکرار می کنم، رهبر عزیز پس از هفت سال دستور فرمایید رفع حصرها انجام شود و رئیس‌جمهور محترم ما به عنوان رئیس شورای امنیت ملی به وعده خود عمل کند. به ویژه آنکه ماهیت افرادی همچون احمدی نژاد دیگر بر همگان روشن شده است. من از اصولگرایانی که از طرح گفت‌وگوی ملی استقبال کرده‌اند کمال تشکر را دارم. ما اگر دیر بجنبیم ممکن است دیگر فرصت‌ها از دست برود. شما می گویید در عدم برخورد با احمدی نژاد حکمتی است. حالا که سعید مرتضوی هم دستگیر نمی شود، آن‌هم حکمتی دارد؟ آیا شما می خواهید با این برخوردها مدعی عدالت قضایی باشید؟/ایسنا

اگر مسلمانید این گونه تلگرام را فیلتر کنید

سید محمد زهیر غرضى گفت: در فقه اسلامی اگر کسی زمینی را آباد کند، معدنی را به بهره برداری برساند، کتابی را بنویسد و تولیدی را به سرانجام برساند، مالک آن زمین یا معدن می شود و حقی در آن دارد و حاکمیت اگر بخواهد امکانات او را بگیرد باید رضایت او را جلب کند. حال اگر کسی در فضای مجازی کانال تلگرامی ایجاد کند یا صفحه ای در اینستاگرام سامان دهد و افرادی را با وقت و هزینه جذب کند حاکمیت و دولت نمی تواند ابزار او را از بین ببرد. او حقی دارد و باید برای تغییر فضای کسب و کار آن فرد رضایت او را به دست بیاورد. اگر می خواهند پیام رسان داخلی را جایگزین کنند. باید پیامرسان داخلی از مشابه جهانی بهتر باشد و این مزیت را باید کاربران و مردم تشخیص دهند نه اینکه خودشان خوششان بیاید و دستوری عمل کنند. /عصر ايران

احمدی‌نژاد گرفتار توهم شده؛ بعید است از این باتلاق خارج شود

پیریایی استاندار همدان و قم در دولت دهم گفت‌: احمدی نژاد به تدریج استحاله شده و گرفتار توهم شدید شده و بعید می‌دانم بتواند از این باتلاق خارج شود. او در حال حاضر، هیچ ربطی با الگوهایی که مطرح می‌کند، ندارد. امام حفظ جمهوری اسلامی را «اوجب واجبات» اعلام فرمودند اما احمدی نژاد حفظ بقایی و مشایی را از حفظ نظام بالاتر می‌داند. رفتار سیاسی امروز احمدی نژاد حتی از رفتار مجرمانه مشایی و بقایی بدتر و مجرمانه تر است و به قول شاعر هرکه بی‌باکی کند در راه دوست، رهزن مردان شده نامرد اوست. از دولتمردان کابینه نهم و دهم جز امثال مشایی و بقایی که به تعداد انگشتان یک دست نمی‌رسند، بقیه دولتمردان در رده های مختلف مثل همین 43 نفر که نامه اخیر را منتشر کردند، مخالف رفتار و مواضع سیاسی احمدی نژاد هستند. /تسنیم

توئیت کنایه‌ای عباس عبدی و ابطحی درباره گم شدن سعید مرتضوی

عباس عبدی در توئیترش نوشته است؛ نمی دانم که آیا اقای مرتضوی پنهان شده یا خیر، اگر نشده وای به حال دستگاه قضایی با این ادعای سخنگوی آن. اگر شده وای به حال هردوی آنها. در هر حال پاسخ آقای سخنگوی به منزله خفت و خواری مرتضوی است. ظاهرا سقوط حد و مرزی ندارد.

محمدعلی ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب هم در توئیتی نوشت: می گویند قاضی مرتضوی گم شده و نمی توانند حکم زندانش را اجرا کنند. فقط خدا کند چند وقت دیگر در داخل یا خارج کشور متولی حقوق مردم و دفاع از مردم ایران و سخنگوی مظلومان کشور نشود و توقع نداشته باشد قربانیانش به حمایت از او بست نشینی کنند. دیدیم که میگیم.

پویش مردمی پیدا کردن سعید مرتضوی!

پس از سخنان معاون قوه‌قصائیه درباره اینکه هنوز سعید مرتضوی را برای اجرای حکمش «گیر نیاورده‌اند» و گزارش یکی دو روز پیش رسانه‌ها درباره بی‌اطلاعی نزدیکان مرتضوی از او امروز در سطح شهر تصاویر سعید مرتضوی با عنوان «گمشده» و «تخت تعقیب» به چشم می‌خورد که نشان از یک پویش مردمی برای پیدا کردن قاضی سابق قوه‌قضائیه و سپردن او به دست قانون دارد.

پویش مردمی پیدا کردن سعید مرتضوی!/سوال مهم کواکبیان از قوه‌قضائیه/درخواست کروبی برای مطالعه روزنامه کیهان/رأی اصفهان و قم چگونه احمدی‎نژاد را برنده انتخابات کرد؟/قند در دلتان آب نشود، شاید این بار تتلو هم از ما حمایت نکند!

پویش مردمی پیدا کردن سعید مرتضوی!/سوال مهم کواکبیان از قوه‌قضائیه/درخواست کروبی برای مطالعه روزنامه کیهان/رأی اصفهان و قم چگونه احمدی‎نژاد را برنده انتخابات کرد؟/قند در دلتان آب نشود، شاید این بار تتلو هم از ما حمایت نکند!

جلسه فوری شورای امنیت کشور برای قطع آب استان یزد
استاندار یزد برای رفع مشکل قطع کردن آب انتقالی به استان یزد به قید فوریت استان را برای جلسه با وزرا و شورای امنیت کشور ترک کرد. به دنبال تخریب مجدد و قطع آب انتقالی استان یزد در شامگاه شنبه ۲۵ فروردین ماه، «محمود زمانی‌قمی» استاندار یزد به قید فوریت و شبانه به تهران عزیمت کرد تا از نزدیک با وزرای کشور، نیرو و اعضای شورای امنیت کشور جلسه برگزار کند و مانع این تحرکات شود. استانداری یزد در پیامی اعلام کرده که نتیجه جلسات استاندار با وزرا و اعضای شورای امنیت کشور به اطلاع مردم دارالعباده خواهد رسید.

دبیرکل مؤتلفه: احمدی‌نژاد عقلانیت سیاسی خود را از دست داده است
محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه گفت: متأسفانه احمدی‌نژاد عقلانیت سیاسی خود را از دست داده است و با آن همه مستندات از جرایم بقایی، هنوز از او دفاع می‌کند. دبیرکل حزب مؤتلفه با اشاره به نامه 43 تن از وزرای دولت احمدی نژاد به انحرافات او گفت: متأسفانه احمدی‌نژاد عقلانیت سیاسی خود را از دست داده است و با آن همه مستندات از جرایم بقایی، هنوز از او دفاع می‌کند. او در مسیر انحراف تنها مانده است و حاضر نیست نصیحت هیچ ناصحی را بپذیرد. احمدی نژاد عملا بهانه به فتنه‌گران می‌دهد تا به توطئه‌های خود علیه نظام استمرار ببخشند.

حضور مهناز افشار برای تشویق تیم ملی فوتسال بانوان ایران


بازی تیم ملی فوتسال بانوان ایران و اوکراین هشت دقیقه زودتر از زمان اعلام شده و رأس ساعت ۱۵ و ۲۲ دقیقه آغاز شد.
مهناز افشار و نیلوفر اردلان از نزدیک برای تماشای بازی در ورزشگاه حضور داشتند. تیم ملی فوتیال کشورمان ورود به سالن با تشویق تماشاگران همراه بود.مربی تیم ملی فوتسال بانوان اوکراین و مربی دروازه‌بان‌های این تیم مرد بودند. لباس تیم ملی ایران در این بازی قرمز و تیم اوکراین زرد بود.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار