رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه با اشاره به اینکه پیشنهاد افزایش قیمت نان در کرمانشاه دوباره مطرح شده، گفت: به دلیل عدم افزایش قیمت نان طی سال‌های اخیر، برخی از نانوایی‌های یارانه‌ای در آستانه ورشکستگی قرار دارند.
کد خبر: ۵۹۱۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵ 16 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،اعتضاد علیزاده ، اظهار کرد: از حدود هفت سال قبل هیچ افزایش قیمتی در نان نداشتیم، فقط چهار سال پیش قیمت آرد را گران کردند و معادل آن قیمت نان را هم بالا بردند، اما هیچ سودی به نانوا نرسید.

وی ادامه داد: اکنون چند سال است درخواست افزایش قیمت نان را داریم، اما با آن موافقت نمی‌شود و اکنون نیز این درخواست را دوباره در سفر اخیر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کردیم و ایشان نیز قول پیگیری دادند.

رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه اظهار کرد: به دلیل عدم افزایش قیمت نان شرایط خبازی‌های یارانه‌ای بسیار بد است و تعدادی از آنها ورشکست شده‌ و نانوایی آنها را به جای بدهی آرد برداشته‌اند.

به گفته علیزاده، به دلیل این شرایط حدود 50 تا 60 نانوایی یارانه‌ای به اجبار وضعیت خود را به آزادپز تغییر داده‌اند.

وی یادآور شد: وضعیت نانوایی‌های یارانه‌ای بگونه‌ای است که حتی پول گاز خود را هم نمی‌توانند پرداخت کنند.

رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه با اشاره به اینکه خبازی‌های یارانه‌ای امکان افزایش دستمزد کارگران خود را هم ندارند، تاکید کرد: این امر باعث نارضایتی کارگران نانوایی‌ها شده است.

علیزاده گفت: شرایط خبازی‌های آزادپز فرق می‌کند و آنها مشمول هیچ قیمت گذاری نمی‌شوند و بر اساس عرضه و تقاضا هر قیمتی که بخواهند عرضه می‌کنند.

رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه معتقد است، در چنین شرایط نابرابری خبازی‌های یارانه‌ای به سختی می‌توانند با خبازی‌های آزادپز رقابت کنند.

علیزاده تصریح کرد: معضل دیگر این است که هر روز شاهد رشد قارچ گونه نانوایی‌های آزادپز هستیم و البته مدام هم با آنها برخورد می‌کنیم.

وی تعداد نانوایی‌هایی که اکنون در کرمانشاه فعالیت می‌کند را حدود 980 واحد اعلام کرد که 700 مورد آنها یارانه‌ای است.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار