کد خبر: ۵۹۲۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲ 17 April 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از جام جم انلاین ، البته در 90درصد موارد، کمردرد نگران‌کننده نیست. اما در 10درصد موارد اهمیت زیادی دارد. اگر کسی مشکل زمینه‌ای داشته باشد و نکات ایمنی را هم رعایت نکند، ممکن است دچارکمردرد شود.
افراد باید بدانند اولا پیشگیری بهتر از درمان است. دوم این‌که ورزش‌های لازم را انجام دهند. اگر قرار است کار سنگین انجام شود باید دیگران را هم به‌کار بگیرید. نه این‌که تنها همه کارها را انجام دهید. اگر شکل کمردرد عوض شده باشد و درد شما تغییر فرم داده، جدی بگیرید و به پزشک مراجعه کنید. نباید با مصرف خودسرانه مسکن درد را کاهش بدهید. توجه داشته باشید کمردرد در کودکان و افراد بالای 55 سال و در خانم‌های یائسه اهمیت دارد. کمردرد در افرادی که کورتون مصرف می‌کنند، دیابت دارند یا دیسک دارند حتی اگر خفیف باشد، نیاز به توجه دارد. این افراد حتی با انجام یک کار سبک ممکن است دچار عوارض استخوانی شوند.
آیا کمر‌درد در اول صبح و آخرشب مربوط به بیماری پارکینسون است؟
نمی‌توان همه مشکلات را به یک بیماری نسبت داد. کمردرد علل متعددی دارد. ممکن است مشکل دیسک، عضلات و مفاصل کمر و مشکل در ایستادن غلط باشد، اما قابل اصلاح است و با معاینه مشخص می‌شود علت چیست.
علت کمردرد هنگام راه رفتن چیست؟ این کمردرد با خم شدن به جلو کمتر می‌شود.
این حالت مربوط به تنگی کانال نخاع است که باید به پزشک مراجعه و درمان شود.
ورزش ویلیامز چه تاثیری در تقویت ستون فقرات دارد؟
ورزش ویلیامز به ستون فقرات قدرت می‌دهد و باعث تقویت عضلات ستون فقرات می‌شود. ورزش همان موقع اثر نمی‌کند و باید ادامه پیدا کند و سایر ورزش‌ها مثل ورزش‌های هوازی یا آبی هم باید انجام شود. ورزش خودتان را برای دیگران تجویز نکنید. چون اگر سرخوردگی مهره باشد با ورزش بدترمی شود.
برای کسانی که اضافه وزن دارد بلند شدن از روی مبل یا زمین بسیار سخت است. دراین زمان دچار گرفتگی کمر می‌شوند. هنگام خواب موقع جابه‌جا شدن، دچار درد می‌شوند. چه چیزی برایشان مفید است؟
این علائم، نشان‌دهنده ضعف عضلات ستون فقرات است.چون وزن بالاست، فشار به عضلات بالاست. خشکی کمر نشان می‌دهد به بعضی عضلات فشار زیادی وارد می‌شود. شب موقع خواب، فشار بیشتری به عصب وارد می‌شود. برای چنین فردی کاهش وزن ودرمان مناسب توصیه می‌شود.
بی‌حسی نخاعی چه مشکلاتی برای افراد ایجاد می‌کند؟ چون با انجام این بی‌حسی، دچار کبودی در محل و ناتوانی در حرکت شده است؟
در 99درصد موارد تزریق، مشکلی را برای فرد ایجاد نمی‌کند. در برخی افراد مستعد، تا چند وقت احساس سنگینی و درد وجود دارد. تزریق در این ناحیه تا 15-10روز سر‌گیجه و سنگینی کمر ایجاد می‌کند که بعد از مدتی برطرف می‌شود.
آیا احساس کشش داشتن، هنگام ورزش نشان‌دهنده وجود یک مشکل است؟
احساس کشش طبیعی است .درد داشتن طبیعی است. اما اگر هنگام ورزش دردتان تشدید شد باید ورزش را قطع کنید.برحسب این‌که درد ناشی از سیاتیک است یا عضله، درمان فرق می‌کند.
آیا همه کمردردها به بیرون‌زدگی دیسک مربوط می‌شود؟
خیر، در این خصوص چند تشخیص مطرح می‌شود.
صبح‌ها هنگام نشستن روی زمین حس برق‌گرفتگی درناحیه کمر دارم، علت چیست؟
نیاز به بررسی دارد، چون چند تشخیص دارد بخصوص اگر برق‌گرفتگی با خم کردن گردن و پشت باشد.
افرادی که ورزش می‌کنند و مراقب سیستم عضلانی اسکلتی خود هستند و با نظر متخصص ورزش می‌کنند، آسیب‌های ناشی از پارگی دیسک ـ پارگی رباطشان نسبت به کسانی که ورزش نمی‌کنند و فقط کار می‌کنند، کمتر است.
دکتر علی پناهی
متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار