کد خبر: ۵۹۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۶ 19 April 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از جام جم آنلاین به نقل از مهر، چند ماه قبل بود که مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان از اجرای طرح استمرار برای محصول پیاز و کشت این محصول در دو هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع جنوب کرمان خبر داد. حالا این محصول به بار نشسته اما روی دست کشاورزان مانده است.
دلالان پس از آنکه هندوانه کاران و گوجه کاران را ورشکست کردند و پول دسترنجشان را به جیبشان سرازیر کردند حالا سراغ پیازکاران آمده اند اما جالب اینکه هنوز هیچ اقدامی مناسبی برای جلوگیری از سقوط آزاد نرخ محصولات کشاورزی در سال حمایت از تولید ملی در وزارت جهاد کشاورزی انجام نشده است.
لزوم چاره اندیشی مشکلات کشاورزان
چند روز قبل برای جلوگیری از افت قیمت شدید گوجه فرنگی که در مزرعه ۲۰۰ تومان خریداری می شد و در بازار به مصرف کنندگان ۲۰۰۰ تومان فروش می رفت طرح خرید توافقی محصول به قیمت ۳۷۰ تومان در دستور کار قرار گرفت اما این قیمت هم نمی تواند جلوی ضرر کشاورزان را بگیرد.
قبل از سقوط قیمت گوجه، هندوانه کاران نیز با کاهش قیمت این محصول تا ۲۵۰ کیلو در مزرعه مواجه شدند این در حالی است که همین محصول در کرمان به مصرف کنندگان از ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان فروخته می شود.
حالا دلالان سراغ پیازکاران رفته اند، کشاورزان می گویند هر کیلو پیاز زرد ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان و هر کیلو پیاز قرمز ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان فروخته می شود اما قبل از افت قیمت هر کیلو از این محصول حداقل هزار تا هزار و ۲۰۰ تومان فروخته می شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار