کد خبر: ۵۹۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴ 20 April 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از جام جم آنلاین دکتر علیرضا جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در گفت و گو با جام جم آنلاین آموزش عالی و تخصص کادر ثابت بهداشتی و درمانی مورد نیاز، سپاه و انجام پژوشهای دانشگاهی مورد نیاز در ابعاد بهداشتی ـ درمانی را از اهداف مهم این دانشگاه برشمرد و گفت: پژوهشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) 8 شرکت دانش بیان را در مرکز رشد خود تاسیس و راهبری کرده است که با هدف تجاری سازی علم و تولید محصولات به فعالیت جدی مشغولند و هم اکنون 7 محصول ثبت شده آن به بار نشسته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در خصوص نقش درمانی این دانشگاه هم گفت: در عرصه بهداشت و درمان و ارائه خدمات با کیفیت بالا به پاسداران و خانواده های آنان و همچنین سایر نیروهای مسلح و ملت شریف ایران اسلامی نیز دانشگاه با 4 مرکز درمانی پیشرفته به نام های «بیمارستان تخصصی و فوق تخصص بقیه الله الاعظم(عج)»، «بیمارستان فوق تخصص قلب جماران» ، «بیمارستان تخصصی نجمیه» و «مرکز تخصص دندانپزشکی امام خمینی (ره)» به خدمت رسانی همه جانبه و شبانه روزی به مردم مشغول است.
به گفته وی، درجه ارزشیابی بیمارستان بقیه الله الاعظم(عج) در ارزیابی های اعتباربخشی وزارت بهداشت رتبه درجه یک عالی را در هشت سال متوالی کسب کرده است.
جلالی خاطرنشان کرد: دانشگاه با 4 مرکز ذکر شده در مجموع با 1033 تخت فعال بستری و 56 یونیت دندانپزشکی به ارائه خدمات مشغول است. در سال 95 انجام 46482 مورد عمل جراحی نیز از افتخارات دانشگاه بقیه الله(عج) است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) اظهار داشت: دانشگاه با 275 عمل پیوند کلیه و 137 عمل کاشت حلزون شنوایی در کشور رتبه اول را در دو رشته فوق تخصص داراست. همچنین در خصوص اعمال فوق تخصص مانند پیوند قرنیه و پیوند قلب نیز بیمارستان بقیه الله به طور جدی فعالیت داشته و افتخارآفرین است.
وی ادامه داد: در سال گذشته اولین اورژانس شیمیایی و ترومای کشور در بیمارستان بقیه الله الاعظم افتتاح شد که در نوع خود بی نظیر است. علاوه بر آن، با اوج گرفتن تلاش های محور مقاومت در تقابل با جریان تکفیری فعال عراق و سوریه کمک های مستشاری جمهوری اسلامی ایران در سایه تدابیر فرماندهی معظم کل قوا از پاییز 95 خدمات رسانی به مجروحان مدافع حرم نیز در مجموعه دانشگاه آغاز گشت که تاکنون به جمع کثیری از این مجاهدان راه حق خدمات مختلف بستری، تشخیصی و درمانی ارائه شده است.
به گفته جلالی، مراکز درمانی دانشگاه همواره با مجهزترین و بروزترین تجهیزات پیشرفته درمانی و تشخیصی موجود در کشور و منطقه به امر خدمت رسانی مشغول هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) افزود: در حیطه دندانپزشکی نیز دانشگاه با 56 یونیت به تعداد 292189 نفر ارائه خدمت کرده است که در نوع خود کم نظیر است.
وی در پایان از راه اندازی اولین و بزرگترین بیمارستان دندان پزشکی کشور در چند روز آینده خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار