امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز گفت: برخی سازمان‌ها خدمات خود را نشان می‌دهند ولی سربازان گمنام تمام تلاش خود را می‌کنند تا زحمت‌شان دیده نشود.
کد خبر: ۵۹۳۳۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ 20 April 2018

 حجت الاسلام‌سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به حمله موشکی و طراحی اعزام نیروهای عربی به سوریه اظهار کرد: در هفته گذشته کشور و مردم مظلوم سوریه شاهد حمله از سه کشور حامی واقعی صهیونیست بودند که بهانه این حمله ادعای استفاده سوریه و ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در جنگ با تروریست بود که البته بدون هیچ مدرک این ادعا را مطرح کردند.

وی افزود: این تجاوز آشکار از سوی مدعیان دروغین مفتضاحانه و بی‌اساس بود که هنوز هم تردیدهای جدی بین خودشان وجود دارد ولی با زمزمه‌های آمریکا مبنی بر خروج نیروهای خودش که نوعی بازارگرمی برای دوشیدن رژیم عربی است و از سویی یک کار مضحک رژیم سعودی در خصوص طرحی مبنی بر اینکه نیروهای سعودی جایگزین نیروهای آمریکایی در سوریه شود نیز مطرح شده که به نظر می رسد بی‌محتوا و مضحک بودن خودشان را رخ همه کشاندند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه سعودی‌ها با حمایت تعدادی از رژیم‌های عربی و غرب منطقه و حمایت آنها بیش از سه سال است که عملیات نظامی علیه مردم مظلوم یمن آغاز کرده‌اند، ادامه داد: نکته جالب این است که آنها نه تنها به هیچ اهداف خود نرسیدند بلکه ضربات نظامی سنگین از طرف ملت و ارتش یمن دیدند که منجر شد رژیم سعودی دست به دامن کشورهایی مانند سودان و سنگال شده و از آنها طلب یاری کرده است و حال می‌خواهد با این وضع خود به سوریه اعزام نیرو داشته باشد.

وی افزود: کشوری که به سودان و سنگال متوسل شده، در رابطه با مبارزه با مردم یمن چگونه می تواند برخورد کند و اعزام نیرو داشته باشد که البته همه این کارها از جمله ژست‌های توخالی بوده که الحمدالله دیگر همه افکار منطقه و جهان به اصل موضوع واقف بوده و توطئه آنها خنثی شده است.

امنیت بی بدیل ایران را مرهون سربازان گمنام امام زمان هستیم

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادمه صحبت‌های خود به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با کارکنان وزارت اطلاعات اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه نیمه شعبان روز سربازان گمنام انتخاب شده است باید بدانیم که حیات هر کشوری وابسته به اطلاعات آن کشور است و هر کشوری که بخواهد سرپا بایستد باید اطلاعات داشته باشد از این‌رو از کارکنان این اداره گمنام که به صورت شبانه روزی تلاش می‌کنند قدردانی می‌کنیم.

وی توضیح داد: برخی سازمان‌ها خدمات خود را نشان می‌دهند ولی سربازان گمنام تمام تلاش خود را می‌کنند تا زحمت‌شان دیده نشود.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: وزارت اطلاعات در پروژه‌های مختلف از قبیل نفوذ فردی، اقتصادی، امنیتی، سایبری، سیاسی، فرهنگی و فکری، جریانی و غیره دشمن تلاش کرده و محکم ایستاده‌اند که شاید این تلاششان به چشم نیاید ولی باید همه دستگاه‌ها برای امنیت کشور با کارکنان اطلاعات همکاری کنند.

آل‌هاشم با اشاره به مناسبت‌های تقویمی، گفت: دوم اردیبهشت‌ماه به عنوان زمین پاک اعلام شده است؛ اگر می‌بینیم سیاره منظومه شمسی با سایر سیاره‌ها متفاوت است به خاطر اکسیژن موجود در آن است که منجر به امکان زندگی شده است.

وی ادامه داد: به همه مردم روز زمین پاک یادآور می‌شود که نباید زیستگاه خود را فراموش کنند چراکه این زمین نقش حیاتی دارد.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه تولید زباله یکی از مشکلات کره زمین است و دفع زباله به صورت غیراصولی مشکلات جبران‌ناپذیری است، گفت: شعار ما روز بدون پلاستیک است و همان‌طور که می‌بینید امروز در مصلی پلاستیک استفاده نمی‌کنیم و از کیسه‌ها کیفی استفاده می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هر سال درختان زیادی برای تولید کاغذ قطع می‌شود که باید در مصرف کاغذ صرفه‌جویی شود و همچنین باید در اسراف آب صرفه‌جویی کنیم و به مدیریت زباله‌ها توجه کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان توضیح داد: در هفته سلامت قرار داریم و از تمام افراد که در سلامت انسان‌ها تلاش می‌کنند قدردانی می‌کنیم و خوشحالیم طبق گفته وزیر بهداشت در حضور خود در تبریز قول توجه ویژه‌ای به سلامت و بهداشت و خدمات درمانی در استان دادند.

وی گفت: طبق گفت‌گویی که با وزیر بهداشت داشتم حدود بیش از هزار میلیارد تومان به بهداشت استان اختصاص خواهد یافت و همچنین در کنار این اعتبارات از وجود خیران تشکر می‌کنیم که همیشه در حال احداث بیمارستان در استان هستند و ما را تنها نمی‌گذارند.

امام جمعه تبریز با اشاره به بازدید خود از بیمارستان امام سجاد(ع) گفت: بیمارستان احداث شده ولی فعالیت نمی‌کند و در این خصوص با وزیر بهداشت صحبتی داشتم تا هر چه سریع‌تر این بیمارستان به جرقه بیمارستان‌ها فعال شهر وارد شود.

ایجاد و افتتاح بخش پیوند کبد در تبریز جزو مطالبات آذربایجان‌شرقی است

وی متذکر شد: ایجاد و افتتاح بخش پیوند کبد در تبریز جزو مطالبات ما بوده که در سفر رئیس جمهور به تبریز مطرح خواهد شد چراکه بیماران کبدی ما از استان به شیراز جهت درمان می‌روند در حالیکه استان دارای متخصصان زیادی است و امیدواریم با همکاری وزارت بهداشت در بحث افتتاح بخشی به عنوان پیوند کبد اقدام شود.

دشمنان از سپاه هراس دارند

آل‌هاشم سوم شعبان روز ولادت با سعادت حضرت ابا عبدالله حسین است که اسوه جهاد فی السبیل الله است را مورد اشاره قرار داد و گفت: این عید یادآور رشادت ها حضرت امام حسین(ع) و یارانش در صحنه کربلا برای پاسداری از دین است و امیدواریم این روز مبارک برای همه باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه روز پاسدار به عنوان روز پاسدار از جانب امام رحمت الله انتخاب شده است از این‌رو جان نثاری و ایثار در راه دین و ارزش الهی نیز نامگذاری شده است.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه امام(ره) فرموده‌اند من از خود خجالت می‌کشم وقتی به فکر پاسداران می‌افتم که در گرمای خوزستان برای دفاع از وطن تلاش می‌کنند، ادامه داد: ایشان در دیگر فرموده‌های خود فرموده‌اند "ای کاش من هم یک پاسدار بودم" و "تا رمق در جسم و جان دارم وظیفه من دعاگویی و سپاس و تشکر از سپاهیان و ارتشیان است".

وی با تاکید به اینکه سپاه در جنگ تحمیلی خود را به خوبی نشان دادهاند، گفت: این کارنامه درخشان سپاه است که منجر شده دشمنان از سپاه تا این حد هراس داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اگر سپاه نبود امروز کجا بودیم، تصدیح کرد: سپاه با پرچیدن گروهک‌های تروریستی و دفاع جانانه در هشت سال دفاع مقدس و حفاظت هواپیمایی و گارد پرواز و مقابله با مشکلات اقتصادی و جنگ نرم دشمن همیشه حاضر در صحنه بوده و در حال کسب موفقیت است که البته نباید ایستادگی سپاه در مقابل فتنه منطقه‌ای و دشمنانی مانند آمریکا و صهیونیست‌ها نیز به راحتی گذشت.

ویدر ادامه ولادت با سعادت حضرت عباس بزرگ جانباز راه ولایت را مطرح کرد و گفت: حضرت عباس تربیت یافته دامن شجاعت است و این روز را به جانبازان تبریک می‌گوییم، چراکه جانبازان ما در دوران دفاع مقدس به جانبازی رسیده‌اند و برایشان آرزوی صحت و سلامتی داریم.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: دیروز به دیدار جانباز قطع نخاعی رفتم که ۳۹ سال همسرش از او پاسداری کرده است از این‌رو باید از همسران این جانبازان قدردانی کرد.

وی در ادامه بیان کرد: پنجم شعبان امام سجاد(ع) است که ایشان زینت دوستان خدا و پیام‌آور قیام عاشورا و مبارزه با ظلم حاکمان ظالم هستند.

آل‌هاشم با بیان اینکه در آستانه نیمه شعبان قرار گرفته‌ایم که این روز با عظمت بوده و باید شهرها را آذین‌بندی کنیم، ادامه داد: قبلاً مردم خودجوش خیابان‌ها را به عنوان این مناسبت‌ها آذین بندی می‌کردند به طوریکه از جاهای دیگر برای تماشایی این آذین‌بندی می‌آمدند.

وی خطاب به هیات امنای و انجمن‌های مساجد، پایگاه مقاومت مساجد و روحانیت مساجد گفت: باید دست به دست بدهید و هر کسی منطقه خود را آذین‌بندی کند و جشن بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه شهرداری را مورد خطاب قرار داد و گفت:دست‌اندارکاران شهرداری تبریز در آذین‌بندی شهر اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد امام زمان (عج) تلاش بیشتری از خود نشان دهند دیگر بزرگ‌تر از این جشن جشنی را نداریم و باید تلاش بیشتری برای نشان دادن عظمت ماه شعبان از خود نشان دهند.

وی در پایان خطبه‌ها سوم اردیبهشت‌ماه که روز کارآفرینی است را مورد اشاره قرار داد و گفت: دو راهکار اساسی برای تحقق شعار سال عدم واردات کالای مشابه به کشور و مبارزه جدی با قاچاق است./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :