سخنگوی ستاد برگزاری جشن‌های نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران خبر داد
سخنگوی ستاد برگزاری جشن‌های نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران گفت: ایستگاه‌های صلواتی در سال جاری نیز همانند سال‌های گذشته با کمک‌های مردمی در سطح شهر از جمله بلوار پیامبر اعظم(ص) برپا خواهد شد؛ تا امروز حدود 100 ایستگاه صلواتی برای خدمت‌رسانی به زائران اعلام آمادگی کرده‌اند.
کد خبر: ۵۹۴۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷ 21 April 2018

به گزارش تابناک قم، ابوالقاسم شربتی امروز در نشست خبری که به منظور تشریح سلسله برنامه‌های شعبانیه مسجد مقدس جمکران برگزار شد اظهار کرد: جشن نیمه شعبان به دلیل اینکه به گونه‌ای تجدید بیعت با امام عصر(عج) محسوب می‌شود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و لازم است در سطح ملی و فراملی برگزار شود.

وی ادامه داد: نیمه شعبان مختص قم نیست بلکه تنها با محوریت قم و مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود ولی متعلق به تمام جهان اسلام است و تمام جهان اسلام باید از آن بهره‌مند شود.

سخنگوی ستاد برگزاری جشن‌های نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: از ارگان‌ها و نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی دعوت می‌شود از ظرفیت‌های سازمانی خود برای برگزاری جشن نیمه شعبان در سطح ملی و فراملی استفاده کنند.

شربتی از همکاری نهادهای مختلف استان قم از جمله استانداری، فرمانداری، شهرداری، اداره آب، اداره برق، مخابرات، علوم پزشکی، اورژانس و انتقال خون در راستای برگزاری جشن نیمه شعبان خبر داد و افزود: ایستگاه‌های صلواتی در سال جاری نیز همانند سال‌های گذشته با کمک‌های مردمی در سطح شهر و همچنین در بلوار پیامبر اعظم(ص) برپا خواهد شد؛ تا امروز حدود 100 ایستگاه صلواتی برای خدمت‌رسانی به زائران اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی عنوان کرد: پلیس راهور در جشن نیمه شعبان امسال مکان‌های مناسب‌تری برای پارکینگ‌های موقت در اختیار مسجد جمکران قرار داده است تا مشکلات زائران در زمینه رفت‌ و آمد کاهش یابد.

سخنگوی ستاد برگزاری جشن‌های نیمه شعبان اذعان کرد: در نیمه شعبان تمام شبستان‌های مسجد مقدس جمکران آماده پذیرایی از مسافران و زائران خواهند بود؛ همچنین تلوزیون‌های شهری در تمام شبستان‌های مسجد همزمان جشن نیمه شعبان را پوشش می‌دهند.

شربتی ادامه داد: در نیمه شعبان بیمارستان صحرایی در شبستان امام رضا(ع) مستقر می‌شود و به زائران خدمت‌رسانی می‌کند؛ همچنین دارالشفا مسجد مقدس جمکران به ‌صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات درمانی به زائران خواهد بود.

وی اضافه کرد: نانوایی‌های درب 1، 2 و 6 در روز نیمه شعبان فعال و در اختیار زائران هستند، واحد ویلچر و حمل زائر نیز با 250 دستگاه ویلچر و 8 دستگاه زائر‌بر آماده ارائه خدمت به زائران خواهند بود.

سخنگوی ستاد برگزاری جشن‌های نیمه شعبان عنوان کرد: 8 هزار و 500 خادم در نوبت‌های مشخص و به طور شبانه‌روزی در آستانه نیمه شعبان به زائران مسجد جمکران خدمت‌رسانی می‌کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار