فرمانده سابق سپاه الغدیر استان یزد:
فرمانده سابق سپاه الغدیر استان یزد گفت: دشمنان یکی از علل ناکامی‌های خود در برابر انقلاب اسلامی را حضور بازوان توانمند ولی‌فقیه در کشور یعنی سپاه پاسداران می‌دانند، لذا حملات روانی خود را علیه سپاه به کار بسته‌اند.
کد خبر: ۵۹۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰ 22 April 2018

اکبر فتوحی ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه اعم از ولادت امام حسین علیه‌السلام، روز پاسدار، ولادت حضرت ابوالفضل عباس و روز جانباز گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط دستور مستقیم امام خمینی (ره) به شورای انقلاب تشکیل و در دوم اردیبهشت سال 1358 رسماً کار خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد‌: ارکان هدایتی جبهه انقلاب اسلامی، در دو سطح رهبری با حکمت و قدرت پیشبرد و اشاعه این رهبری عمل می‌کند، سپاه است که حکمت‌های رهبری را به استراتژی تبدیل و اجرا می‌کند، چراکه یک نیروی انقلابی، قدرتمند و مخلص است که می‌تواند انقلاب توحیدی اسلام تعالی و تداوم ببخشد و رهبر این انقلاب توسط نیروی عقیدتی و اعتقادی ناب و مخلص توان هدایت و رهبری مستمر و مؤثر را دارا است.

فرمانده سابق سپاه الغدیر استان یزد بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنا بر ساختار خاص خود تشخیص‌دهنده حق از باطل بوده و امروز دارای قدرت و تجربیات ارزشمند در تشخیص راه درست در فضاهای پیچیده، آلوده به نفاق و دورویی و در سایه و کشاکش نقشه‌های پیچیده دشمن و حرکت در مسیر حقیقت را دارد، ولایت‌پذیری و عمل به تکلیف مبنای عملی و جنس کار سپاه است.

این مقام نظامی افزود: سپاه با تکیه‌بر دو عنصر اعتقادی و انقلابی بودن فعالیت کرده و به حفظ و اشاعه ارزش‌های ناب انقلابی می‌پردازد.

وی حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی در کشور و نیز اعتقاد به این دستاوردها را دو وظیفه مهم سپاه در عصر امروز دانست و تصریح کرد: تحول در ابعاد کاربردی ظاهری فیزیکی و نیز نظام‌های مدیریتی نیز از مواردی است که در درو ن سازمان سپاه باید موردتوجه قرار گیرد، این نظام‌های مدیریتی هرساله با تغییراتی در راستای سازمان پیش‌آمده بر اساس برنامه‌ها خود را به‌روز می‌کند.

فرمانده سابق سپاه الغدیر استان یزد افزود: امروز در حوزه‌های دیگری نیز سپاه با استفاده از تحول و نوآوری‌های کاربردی، در امور سازندگی کشوری، دفاع از مرزهای عقیده و ارزش‌های اخلاقی، دفاع از کرامت انسانی، دفاع از طهارت روحی جامعه در برابر تهاجم‌های کشور، موج خرافه‌پرستی در جامعه، عرفان‌های کاذب، اندیشه‌های ویرانگر و به‌طورکلی دفاع در مقابل این امواج سنگین چندبعدی و وسیع که از سوی دشمن اعمال می‌شود را واردشده و راه ضمن بستن راهبر دشمنان تعالی جامعه را دنبال می‌کند.

فتوحی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برخاسته از دل مردم و متعلق به مردم و انقلاب دانست و بیان کرد: امروز این نهاد ارزشمند تمام دستاوردهای خود در حوزه‌های متعدد نظامی، اقتصادی و فرهنگی را به مردم پیوند داده است، بسیج مدرسه عشق و میعادگاه پیوند سپاه با قلب جامعه بوده و همواره در عرصه‌های متعدد انقلاب اسلامی این پیوند پویاتر و زنده‌تر به راه خود ادامه می‌دهد.

وی یکی دیگر از ابعاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را خطرپذیری دانست و افزود: سپاه همواره در طول تاریخ انقلاب اسلامی، در زمان جنگ تحمیلی و بعدازآن آماده مقابله با تهدیدهای متعدد علیه مردم و آمان های ناب انقلاب مردم بوده است، همان‌گونه که در جریان‌های اخیر نیز این آمادگی برخاسته از ملت ایران اسلامی به جهانیان نشان داده شد.

فرمانده سابق سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به تلاش‌های دشمنان ایران و اسلام در راستای اختلاف‌افکنی بین سپاه و ارتش، این اقدام را بیهوده و بی‌اثر برشمرد و گفت: امام خمینی (ره) بود که حضور مستمر نهادهای انقلابی اعم از سپاه، کمیته امداد، جهاد سازندگی و سایر نهادها در جامعه را در نظر داشتند، بین سپاه و ارتش همواره در طول تاریخ انقلاب اسلامی تاکنون به‌صورت یک واحد مشترک تحت فرماندهی واحد برنامه‌های خود را به جلو برده‌اند.

فتوحی افزود: ارتش و سپاه دو قدرت مکمل و دو بازوی این مرزوبوم بوده و تصور اختلاف بین این دو بازو امری ساده لوحانه و نشانه درک نامناسب از مناسبات کشور است، سپاه و ارتش دو بال یک پرنده بوده و با همکاری برادرانه همچون روزهای جنگ آن را به تعالی می‌رسانند.

وی تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نام ارزشمند این نهاد است و سپاه در هرکجا که ولی‌فقیه راهنمای آن باشد فعالیت کرده و خدمات خود را مخلصانه در راستای حق و عدالت اسلامی تحت سایه ولایت و فارغ از مرزها ارائه می‌کند.

فرمانده سابق سپاه الغدیر استان یزد اذعان کرد: توطئه‌های گسترده، پیچیده و متعددی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون از سوی دشمنان علیه این نظام و این مردم به کار بسته‌شده است، توطئه‌های گسترده‌ای که بسیاری از کشورها را از میان برداشته بود ولی امروز انقلاب این انقلاب اسلامی ایران است که راه خود را پرقدرت‌تر از گذشته ادامه می‌دهد.

فتوحی ادامه داد: دشمنان در اتاق‌های فکر خود و بررسی‌های متعدد علت این ناکامی‌ها را حضور ولی‌فقیه در کشور و حرکت ملت اسلامی در مسیر فرمان‌ها ایشان دانسته است که یکی بازوان توانمند ولی‌فقیه در کشور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قلمداد می‌شود، لذا دشمن مرور عمده حملات روانی خود را علیه سپاه به کار بسته تا به خیال خام خود بتواند آن را از مردم که صاحبان اصلی انقلاب هستند بگیرد که بحمدالله تاکنون همچون گذشته ناکام مانده‌اند.

این یادگار دوران جبهه و جنگ، حضرت ولیعصر و انقلاب اسلامی را متعلق به جهانیان دانست و بیان کرد: امروز حمله به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حکم حمله قرآن کریم و حمله به پیامبر بزرگوار اسلام است، دشمنان به‌خوبی می‌بینند که اگر درگذشته جنگ علیه انقلاب و اسلام ناب در مرزهای ایران انجام می‌شد، امروز در ورای آن مرزها بوده و دشمان توان نزدیک شدن به مرزها را ندارند.

فرمانده سابق سپاه الغدیر استان یزد تصریح کرد: پس باید در نظر داشت که حملات روانی علیه سپاه درواقع تلاش برای حمله به انقلاب اسلامی و اعتقادات ملت‌های آزادیخواه جهان است، دشمنان در تلاش‌اند تا با از میان برداشتن سپاه انقلاب حرکت ولی‌فقیه و مردم برای رسیدن به آزادی و آرمان‌ها ناب خود را کند و حتی متوقف کنند، ولی امروز جهان شاهد حضور پرقدرت سپاه، ارتش و حتی تجلی حضور آن‌ها در سایر کشورها نظیر پاکستان، یمن، عراق، سوریه و افغانستان است.

وی نابودی مستکبران به دست مردم آزاده جهان را از مشیت‌های الهی برشمرد و بیان کرد: امروز جهان با نگاه به انقلاب اسلامی ایران و آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص)، دانسته است که می‌توان با کمک مردم دست مستکبران را از غارت جهان کوتاه کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار