مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: بعد از ماه رمضان امسال قطار مشهد- شلمچه راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۵۹۴۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ 22 April 2018

به گزارش تابناک : مهدی فروزان امروز 2 اردیبهشت‌ ماه در جلسه ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امسال با یک برنامه‌ریزی خاص و بر اساس تجربیات دو سال گذشته پا به عرصه خدمت به زائران اربعین گذاشتیم تا بتوانیم بهتر از گذشته در امر خدمات رسانی گام برداریم.

وی گفت: بخشی از مسئولیت ستاد تا زمان تعیین معاون زیارت بر عهده اینجانب خواهد بود و دبیرخانه ستاد نیز امور را رصد می‌کند. جلسات از دو ماه به اربعین به صورت هر 15 روز یک بار برگزار می‌شود و مسئول ستاد اربعین در هر استان به جز سه استان زیارتی خراسان رضوی، فارس و قم استاندار است.

فروزان در خصوص اعضای این جلسات، گفت: نمایندگان معاون عمرانی، ولی فقیه در استان، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، اداره اطلاعات، صدا و سیما، حج و زیارت، ستاد بازسازی عتبات عالیات، جمعیت هلال‌احمر، دانشگاه علوم پزشکی، راه‌ و‌ شهرسازی، شهرداری، نماینده وزارت امور خارجه، ‌اوقاف و امور خیریه از اعضای این جلسات هستند و در صورت نیاز می‌توانیم از سایر دستگاه‌ها نیز استفاده کنیم.

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه قرارگاه اربعین در سه استان کرمانشاه، خوزستان و ایلام از 20 شهریور شروع به فعالیت می‌کند، عنوان کرد: در استان خراسان رضوی نیز مطابق سنوات گذشته، این ستاد در کلیه 28 فرمانداری نیز به مسئولیت فرماندهان و اعضای کمیته تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: کمیته امنیتی- انتظامی با مسئولیت مدیرکل امنیتی- انتظامی خراسان رضوی، کمیته اطلاعاتی با مسئولیت مدیرکل اطلاعات استان، کمیته فرهنگی- آموزشی با مسئولیت نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری و مدیرکل کل ارشاد اسلامی در استان، کمیته اطلاع رسانی و مستند‌سازی با مسئولیت مدیرکل صدا و سیمای استان، کمیته حمل و نقل با مسئولیت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و کمیته اعزام زائران با مسئولیت امور حج و زیارت استان فعالیت می‌کند و سایر کمیته‌ها از جمله مشارکت‌های مردمی، اسکان، تغذیه، بهداشت و درمان و امداد و نجات توسط اداره کل‌های ذیربط شکل خواهد گرفت.

فروزان با تاکید بر چند مطلب در اربعین امسال، تصریح کرد: سال گذشته کمیته اطلاع‌رسانی و مستند‌سازی در استان با دستور استاندار خراسان رضوی تشکیل اما امسال کشوری شد و دستورالعمل کشوری‌ آن به دست ما رسیده است.

وی با بیان اینکه امسال در چهار شهر نجف، کربلا، کاظمین و سامرا مسئولیت زائران را برعهده داریم، افزود: هیچ مسئولیتی در مسیر نجف به کربلا در استان نخواهیم داشت، همچنین امسال دو مرز مهران و شلمچه برای استان خراسان رضوی تعیین شده است.

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی یادآور شد: بعد از ماه رمضان قطار مشهد- شلمچه راه‌اندازی می‌شود که گام مثبتی در این زمینه به شمار می‌رود و از این به بعد کاروان‌های زیارتی عتبات به جای اتوبوس با قطار عزیمت خواهند کرد.

وی ادامه داد: مسئولیت صدور ویزا برای دو استان خراسان جنوبی و شمالی به عهده کنسولی عراق در خراسان رضوی و تقسیم‌بندی‌های سهمیه استان خراسان رضوی به عکس سال گذشته است و در مجموع در کربلا روزانه 326 هزار نفر زائر باید پذیرایی شوند که 30 هزار نفر سهمیه استان خرسان رضوی است.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار