رئيس دانشگاه علوم پزشكي قم:
رئيس دانشگاه علوم پزشكي قم با بیان اینکه 30 درصد افراد بالای 35 سال در جامعه دارای فشار خون هستند ولی خود اطلاع ندارند گفت: اینکه بیان می‌شود سونامی سرطان در کشور روی داده صحیح نیست؛
کد خبر: ۵۹۴۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳ 22 April 2018

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل ایرانی‌خواه ظهر امروز در دیدار آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: تحولی در عرصه سلامت مردم طی چند سال اخیر ایجاد شده تا در راستای عدالت‌محوری آحاد جامعه از حوزه سلامت و بهداشت بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: عدالت‌محوری در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی یکی از اهداف بزرگ طرح تحول سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه «سلامت برای همه» شعار امسال هفته سلامت است گفت: متولی ارائه خدمات سلامتی در کشور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که با تمام امکانات و بودجه صحیح می‌تواند 20 تا 30 درصد نقش خود را در زمینه ارائه بهداشت و سلامت برای آحاد جامعه ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ دستگاهی نمی‌شناسیم که در سلامت و بهداشت مردم نقشی نداشته باشد اگر مردم نخواهند و در زمینه خود مراقبتی مشارکت نکنند هر اندازه بودجه و اعتبار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صرف کند در نشاط و سلامتی فایده‌ای ندارد.

ایرانی‌خواه با اشاره به اهمیت خودمراقبتی افراد در دستیابی به سلامت گفت:‌ طی چند سال اخیر و سال گذشته این حکم از سوی رئیس جمهور به استانداران ابلاغ شد که بر اساس آن استانداران باید به عنوان رئیس مجمع سلامت هر استان باشند و نقش دستگاه‌ها تبیین شود.

وی ادامه داد: لازم است برای مردم منعکس شود که خودمراقبتی چه مفهومی دارد و تغذیه و شیوه زندگی چیست تا شاهد جامعه‌ای بانشاط و افزایش طول عمر مفید باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه هنوز مردم با افزایش سن به بیماری‌های متعدد مبتلا هستند گفت: بسیاری از این افراد دچار بیماری‌های دیابت، سکته مغزی و قلبی هستند ولی علم روز عمر را افزایش داده است.

وی خاطرنشان کرد: ایده آل این است که خودمراقبتی مردم به گونه‌ای شود که به این بیماری‌ها دچار نشوند تا برای خود و جامعه مفید باشد و در این راستا شعار و برنامه وزارت بهداشت این است که هر ایرانی یک مراقب سلامت داشته باشد.

ایرانی‌خواه با بیان اینکه 30 درصد افراد بالای 35 سال در جامعه دارای فشار خون هستند ولی خود اطلاع ندارند عنوان کرد: اینکه بیان می‌شود سونامی سرطان در کشور روی داده صحیح نیست؛ دلیل نخست این است که ثبت سرطان‌ها طی چند سال اخیر بیش از گذشته صورت گرفته است و دلیل دوم این است که افزایش عمر صورت گرفته و بسیاری از این سرطان‌ها در سنین بالای 70 سال شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: برخی سرطان‌ها ارتباط نزدیک با عمر افراد دارد بنابراین افراد در راستای پیشگیری پیش از درمان و خودمراقبتی باید تلاش کنند که نقش نهادهای فرهنگی و رسانه در این زمینه محوری است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است تبیین شود که دستگاه‌ها چگونه می‌توانند نقش خود را ایفا کنند تا به مردم و جامعه در ارتقای سلامت جامعه کمک کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار