مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور:
معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان این‌که در متوسط کشوری آب بدون درآمد 25.5درصد است که از این میزان 13.4درصد از آن به صورت هدررفت واقعی است، گفت: طرحی را آماده کرده‌ایم تا از امکانات بخش خصوصی جهت کاهش آب بدون درآمد استفاده شود و در این زمینه قرار است تا گام اول این طرح در دو شهر آبادان و خرمشهر اجرایی شود.
کد خبر: ۵۹۵۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲ 24 April 2018

حمیدرضا جانباز در خصوص بهسازی شبکه‌های توزیع فرسوده آب در شهرها، اظهار کرد: در همه دنیا بعد از احداث زیرساخت‌ها از محل درآمدهای آن سازمان، اقدام به تعمیر و نگهداری زیرساخت‌ها می‌کنند اما به دلیل آنکه تعرفه‌های شرکت آب و فاضلاب تعرفه‌های مخفف است این اتفاق نمی‌تواند بیافتد.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب کشور برای بازسازی تاسیسات متکی به اعتبارات دولتی است و این مساله به دلیل تعرفه‌هایی است که برای شرکت وضع شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: ستاد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور یک طرح را آماده کرده است تا از امکانات بخش خصوصی جهت کاهش آب بدون درآمد استفاده شود. با توافقی که انجام گرفته قرار است تا گام اول این طرح در دو شهر آبادان و خرمشهر اجرایی شود.

جانباز با اشاره به هدررفت آب در شبکه‌های توزیع در شهرها گفت: در این زمینه بخش خصوصی، خود نسبت به کاهش پرتی آب اقدام و آبی را که جمع‌آوری و ذخیره می‌کند، شرکت آب و فاضلاب به قیمت تمام شده از بخش خصوصی خریداری می‌کند که این طرح در جهت کاهش پرتی آب و کاهش آب بدون درآمد انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر کار پایش شبکه انجام شده است و می‌دانیم کدام بخش‌های شبکه توزیع آب در شهرهای آبادان و خرمشهر دارای پرتی بیشتری است و بر این اساس کار انجام خواهد گرفت.

معاون وزیر نیرو با بیان این‌که نیاز به بازسازی شبکه‌های توزیع آب در برخی از شهرها با توجه به پرتی بالای آب وجود دارد، خاطرنشان کرد: در متوسط کشوری آب بدون درآمد 25.5درصد است که از این میزان 13.4درصد از آن به صورت هدررفت واقعی است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار