زنگ ورزش کارگری در اولین روز از هفته کار و کارگر به میزبانی شرکت کابل های مخابراتی شهید قندی برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۶۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 27 April 2018

 زنگ ورزش کارگری با حضور محمدحسین ریاحی مدیرکل، مدیران و روسای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان ، سیداحمد هاشمی معاون توسعه ورزش این اداره کل، رئیس بسیج کارگری و جمعی از تشکل های کارگری و کارفرمایی استان و به میزبانی شرکت کابل های مخابراتی شهید قندی در اولین روز از هفته کارگر برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در این مراسم ورزش را عامل اصلی برای ایجاد محیطی سالم، شادابی و نشاط و سلامتی نیروی ارزشمند کارعنوان و تصریح کرد: بر همین اساس توسعه ورزش در محیط های کارگری امری ضروری است که تحقق آن تلاش بیشتر انجمن ها و هیات های ورزش کارگری استان را می طلبد.

شریعتی افزود: ورزش یکی از شاخص های مهم سلامتی کارگران است و هفته کارگر فرصت مناسبی برای فرهنگ سازی در زمینه توسعه و ترویج ورزش کارگری است.

شریعتی افزود:ورزش و تلاش بر توسعه آن در جامعه بزرگ کارگری به دلیل آثار سودمندی که در افزایش توانایی روحی و جسمی افراد دارد نیازمند توجه و برنامه ریزی بیشتر می باشد و قطعا بازدهی کارها نیز بالاتر خواهد رفت.

وی اظهار داشت:نشاط کارگری یکی از برنامه های مورد اهمیت است، زیرا علاوه بر جوان نگه داشتن فکر،قدرت خلاقیت را نیز بالا می برد.

همچنین محمد حسین ریاحی ضمن بیان اینکه کلید توسعه هر واحد و سازمانی، وجود نیروی انسانی سالم، توانمند و کارآمد است گفت: بیشترین سهم ثروت جهانی از آن نیروی انسانی توانمند است که تولید باکیفیت و استفاده از تکنولوژی روز توسط عوامل کار و تولید که همان جامعه کارگری هستند با افزایش مهارت، توانایی، دانش و نشاط محقق خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد انجام فعالیت های ورزشی را عاملی مهم در میان جامعه کارگری دانست و اظهار کرد: داشتن مهارت به تنهایی کاربرد مؤثری نخواهد داشت مگر اینکه سرمایه انسانی از نظر روحی و جسمی نیز از سلامت کافی برخوردار باشد تا بتواند استعدادهای خود را به فعالیت برساند

وی در ادامه ضمن تقدیر از مدیران شرکت کابل های شهید قندی بابت اجرای زنگ ورزش کارگری، در خصوص توسعه تشکل های کارگری و کارفرمایی تاکید کرد و افزود: اگر بخواهیم مجموعه پرافتخار و پیشرو داشته باشیم باید بازیگرانی را در عرصه تصمیم گیری و سیاست گذاری تعریف کنیم که سرنوشت آن مجموعه را به درستی رقم زده و به مجموعه مدیران ارشد کمک کنند و اعضای تشکل های کارگری و کارفرمایی می توانند این نقش مهم را بدرستی ایفا نمایند.

ریاحی تصریح کرد: تشکل های کارگری و کارفرمایی زمان بروز مشکلات در تولید و روند انجام کار بعنوان بازوان قدرتمندی برای مدیران هستند که می توانند وضع موجود را بهبود بخشیده و با مشاوره مناسب، شرکت را از حالت بحران خارج کنند.

این مقام مسئول حمایت از کالای داخلی و ایرانی را وظیفه ای مهم دانست و خاطر نشان کرد: باید با پیوند و تعامل جامعه کارگری و کارفرمایی از مهارت، علم ، منابع انسانی و مالی مناسبی که در اختیار داریم، کالاهای با کیفیت تولید کرده و با فروش محصولات داخلی شعار امسال را تحقق بخشیم.

وی اشتغال جوانان را اولویت مهم استان عنوان کرد و اظهار داشت: در سال گذشته برای ایجاد و توسعه اشتغال پایدار برای جوانان در سطح کشور برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته و طرح هایی از جمله اشتغال فراگیر، روستایی و عشایری، روستا تعاون و کارورزی اجرا شد؛ طرح هایی که امسال نیز می توان با استفاده از تسهیلاتی که دولت برای آن در نظر گرفته است، فرصت های مناسب شغلی در زمینه های فناوری اطلاعات، گردشگری و غیره ایجاد کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار