وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هنوز عرضه نیروی کار بیش از جذب کار است و از طرفي ديگر بیش از 3 میلیون شغل ما را به دست نیروی خارجی مانند افغانستاني‌ها است.
کد خبر: ۵۹۶۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴ 26 April 2018

به گزارش تابناک قم، علی ربیعی ظهر امروز در دیدار آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: با آنکه کارهای زیادی پیش رو داریم ولی به نسبت عملکرد قابل قبولی ارائه شده و کارهای جدید انجام شده است هر چند ناکافی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: هر ایرانی پیش از تولد تا پس از مرگ با این وزارتخانه سر و کار دارد که منظور افزایش حمایت‌ها حقوق افرادی که در پوشش حمایتی بودند 3.4 درصد افزایش پیدا کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سالمندی پیش رو به عنوان یکی از مشکلات کشور گفت: در حدود 20 سال دیگر سالمندی زیاد است و اگر نظام حمایت اجتماعی نداشته باشیم فقر و سالمندی گره می‌خورد.

وی عنوان کرد: 8 هزار خانه به خانواده‌های دارای دو معلول به بالا در سال گذشته واگذار شد و 4 هزار منزل نیز امسال پیش‌بینی شده است.

ربیعی با اشاره به ریزش نیرو در بخش کارگران گفت: از ریزش نیرو جلوگیری شد ولی ریزش نیرو وجود داشت؛ البته سعی شده حقوق کارگران مانند بازنشستگان از تورم پیشی بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در ایجاد اشتغال بسیاری از متولدان دهه 60 تا 70 سر کار نرفتند ولی در مجموع امسال بیش از 720 هزار دفترچه اول تامین اجتماعی داشتیم ولی ریزش نیرو نیز وجود داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در زمینه کیفیت شغل‌ها و بیمه، حداقل دستمزد و امنیت شغلی باید کار شود گفت: هنوز عرضه نیروی کار بیش از جذب کار است و از طرفی دیگر بیش از 3 میلیون شغل ما را به دست کار نیروی خارجی است.

وی خاطرنشان کرد: کشور در زمینه اشتغال، آب و خاک مشکل پیدا کرده بنابراین باید در زمینه آب بیشتر با مردم کار شود. همچنین در زمینه دیگر اقدامات می‌توان بیان کرد 12 هزار میلیارد تومان برای شغل‌های جانبی در کنار کشاورزی تعیین شده است.

ربیعی عنوان کرد: برنامه‌ریزی شده تا صندوق بچه‌های یتیم نیازمند ایجاد شود تا این افراد پیش از سن ورود به بازار کار زیر پوشش فنی و حرفه‌ای قرار گیرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار