کد خبر: ۵۹۶۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲ 26 April 2018
دورود سومین شهر بزرگ استان لرستان ،بخاطر طبیعت بکر آن به پایتخت طبیعت ایران معروف است، دو سر شاخه رود دز یکی از شمال به نام تیره و یکی از شرق به نام ماربره در دورود به هم می‌پیوندند و با نام رودخانه سزار سرچشمه اصلی رود دز می‌شوند.  

شهرستان دورود باتوجه به موقعیت جغرافیایی، زیرساخت های مناسب، تقاطع محورهای مواصلاتی ، جمعیت و وسعت سرزمینی،خطوط ریلی و وجود پتانسیلهای مختلف در حوزه صنعت، کشاورزی، تجارت، شرکت های دانش بنیان و ... نیازمند توجه و نگاهی ویژه در حوزه های مختلف و ایجاد اشتغال روستایی و شهری را دارد.

به طور نمونه:دورود به خاطر داشتن صنایع متعدد همچون؛کارخانجات سیمان، صنایع تولیدات زرهی بنی هاشم، کارخانه فولاد چدن، کارخانه فارسیت و بسیاری دیگر، عنوان قطب صنعتی لرستان را یدک می کشد. 

این شهر همچنین از منابع سنگ زیادی برخوردار است که کارخانه‌های سنگبری زیادی نیز در دورود وجود دارد!

 عبور راه آهن سراسری و همچنین بزرگراه های شامل جنوب و شرق به غرب از این شهر، دورود را به پُرتردد ترین شهر لرستان تبدیل کرده‌ است .

 از گذشته تاریخی دورود همین بس که در پیرامون و حتی درون شهر کنونی تپه های باستانی فراوانی از دوره های سنگ و آهن و در شمال این شهرستان و در دشت سیلاخور تپه‌های باستانی فراوانی دیده می‌شود و آثار فراوانی نیز کشف شده است.

زمانی از این پتانسیلها می توان بطور کامل بهره برداری نمود و جلوی مهاجرت نخبگان شهرستان به کلان شهرها را گرفت که برای هریک از این حوزه ها بتوان بطور دقیق و کارشناسی شده برنامه ریزی کرده و زمینه فعالیت را ایجاد نمود.

در حوزه صنعت با  راه اندازی صنایع غذایی گهر دورودواجرای فاز4 کارخانه سیمان و... این شهرستان  می توان از مهاجرت جوانان جویای کار درحوزه صنعت به تهران ،شیراز و کلانشهرها جلوگیری نمود.

ایجاد این مجموعه ها نیازمند همدلی کلیه مسئولان است که به جای ناامید کردن سرمایه گذاران و شوت کردن آنها به شهرهای اطراف سعی کنند با استفاده از راهکارها و استراتژی های مختلف سرمایه گذاران را جذب نموده و برای تشویق سرمایه گذاری آنها تسهیلاتی ویژه (مانند همکاری ادارات مربوطه با سرمایه گذاران، زمین رایگان، وامهای با کارمزد پایین، معافیتهای مالیاتی،تسریع در امر صدور پروانه های برق،آب و...) قرار دهند.

 
 
هانیه حقیقی؛ خبرنگار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار