کد خبر: ۵۹۸۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ 30 April 2018
به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان عصر سه‌شنبه چهارم اردی‌بهشت‌ماه سال جاری در دیدار با سیدمحمد ناظم‌رضوی شهردار سمنان و محمد جهانشاهی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان پیرامون گسترش همکاری و مشارکت بیشتر در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه مخاطبان کودک و نوجوان گفت‌وگو کرد.
در این دیدار که با هدف ترویج و افزایش درک گروه‌های پایه و احترام و ارزش‌گذاری آنها به بناهای تاریخی برگزار شد، شهردار سمنان ضمن ابراز خرسندی از موضوع و محتوای بیان شده از مدیران کل کانون پرورش فکری و میراث فرهنگی استان خواست تا در کنار فعالیت‌های خود، بحران آب را جدی گرفته و پیرامون مدیریت آب و درک این بحران با استفاده  از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوب شهر سمنان به‌ویژه بافت تاریخی و باغات آن با هدف آگاهی‌بخشی به مخاطبان کودک و نوجوان به اجرای فعالیت بپردازند.  
مدیرکل‌ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز با نمایش فیلمی کوتاه و اشاره به تجربه‌ی مثبتش در استان کرمان در راستای تفاهم‌نامه‌ی همکاری با مدیرکل کانون پرورش فکری این استان و تغییر کاربری بنای تاریخی یخدان مؤیدی به مرکز فرهنگی‌هنری و استقبال پر شور کودکان و نوجوان و والدین، پیشنهاد داد تلاش شود تا کودکان و نوجوانان با دغدغه‌ی مواریث و ارزش‌های فرهنگی به شکل ملموس و ناملموس آشنا شوند.
جهانشاهی با تأکید بر احترام به بناهای تاریخی، حضور اعضای کودک و نوجوان را فرصت مناسبی دانست و اظهار داشت: مربیان در کنار پوشش دادن قشر کودک و نوجوان با اجرای فعالیت‌های متنوع می‌توانند والدین و عموم را هم با بناهای تاریخی آشنا و آگاه سازند.
مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان ضمن قدردانی از شهردار سمنان و مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری بسیاری از فعالیت‌ها با هدف آشنایی اعضای کودک و نوجوان با میراث فرهنگی اجرا می‌شود بر متمرکز شدن بخشی از فعالیت‌های اعضا و مربیان مانند معرفی سرزمین، معرفی شخصیت، انواع خلاقیت‌های بومی و... در بافت قدیمی و بناهای تاریخی با رویکرد خروج از هسته‌ی دفاعی که سال‌هاست کانون پرورش فکری را رنج می‌دهد، تأکید و خاطرنشان کرد: در سایه همکاری‌های متقابل و کسب نتایج حاصله از اهداف شهرداری و میراث فرهنگی، می‌توانیم شاهد انجام کارهای ارزشمند و شاخصی در حوزه‌ی کودک و نوجوان باشیم.
وی در ادامه افزود: برای ارائه فعالیت‌های کانون پرورش فکری در خارج از این محیط، می‌توان با نگاه نو و باز شدن فضای تازه، اوقات فراغت را غنی‌تر کرد.
جمال در پایان تصریح کرد: کانون پرورش فکری به منظور ارج نهادن به هنر اصیل و بومی استان، آشنا کردن کودکان و نوجوانان با میراث فرهنگی، زنده نگاه‌داشتن هنرهای اصیل و افزایش روحیه شادابی و نشاط در کودکان و نوجوانان و ایجاد بستر مناسب رشد و توسعه گردشگری، آمادگی هرگونه همکاری و تعامل سازنده با شهرداری سمنان و اداره‌کل میراث فرهنگی استان را دارد.
گفتنی است در این دیدار، معاون و روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز حضور داشتند و قرار شد تا پیش‌نویس این تفاهم‌نامه فرهنگی، تهیه و تنظیم و از سوی طرفین امضا شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار