رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: هم اکنون طرح کاداستر در 190 هزار هکتار اراضی خراسان شمالی در دست انجام است.
کد خبر: ۶۰۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳ 03 May 2018

عبدالله یوسفی پنجشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: در دو سال اخیر طرح کاداستر در 39 هزار هکتار از اراضی استان انجام شده است که از این میزان 6هزار و 500 هکتار اراضی برای صدور سند با همکاری ثبت اسناد تکمیل شده است.
وی با اشاره به رفع تداخلات اراضی گفت: 87 هزار هکتار رفع تداخلات در خراسان شمالی انجام شده که در این زمینه 170 هزار هکتار قرارداد در حال اجرا است که مابقی اراضی کشاورزی در صورت تامین اعتبار برای نقشه برداری در دستور کار است.
یوسفی افزود: مراحل صدور سند همزمان با اطلاعات آن در اختیار ثبت اسناد قرار می گیرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر گامی بزرگ در راستای توسعه کشاورزی، سنددار شدن زمین کشاورزان و تأمین امنیت غذایی است گفت: با اجرای طرح ضمن کاهش اختلافات ملکی تمامی اراضی کشاورزی سند دار می شوند.
یوسفی با بیان اینکه در طرح کاداستر تداخلات اراضی نیز کاهش پیدا می کند، افزود: دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت همه مالکان از دیگر فواید اجرای این طرح به شمار می رود که از این طریق می‌توان به سهولت دریافت که این ملک متعلق به چه کسی است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار