کد خبر: ۶۰۰۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴ 05 May 2018
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، برای داشتن زندگی سالم و بدون بیماری در حال و آینده هیچ وقت دیر نیست، شما می‌توانید با تقویت اراده و تغییر سبک زندگی (به‌خصوص در بخش خوراک) آسانترین راه برای تداوم زندگی سالم را انتخاب کنید. تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی و رازهای نوین سلامتی را بخوانید و باور داشته باشید!
نوشیدن آب گرم را جایگزین آب سرد کنید
تحقیقات نشان داده است که نوشیدن آب گرم پیش از به خواب رفتن در کسانی که با مشکلات خواب مواجه هستند و به راحتی به خواب نمی‌روند، برای داشتن خوای خوب موثر است. آب گرم دمای داخلی بدن را افزایش می‌دهد که این شرایط به آرامش و شل شدن بدن، آرامش اعصاب و احساس خواب آلودگی و آرامش کمک می‌کند، همچنین نوشیدن آب گرم برای پوست نیز توصیه شده چرا که این کار به حذف سموم و دیگر ناخالصی‌ها از بدن کمک می‌کند. آب گرم می‌تواند کمک بزرگی برای سیستم گوارش شما باشد. آب سرد به جامد کردن چربی غذا‌ها کمک می‌کند و فرایند هضم را کند می‌نماید، اما آب گرم به شیوه‌ای کاملا برعکس عمل می‌کند و ضمن بهبود فرایند هضم، کمک بزرگی برای جذب بهینه مواد مغذی است.
درمان کبد چرب با خوردن این میوه ها
امروزه میوه‌ها علاوه بر ویتامینی که بر برای بدن دارند می‌توانند د رفع بسیاری از بیماری‌ها کمک شایانی انجام دهند. لیمو یکی از بهترین و پرطرفدارترین میوه‌های فصل تابستان و زمستان است، اما نوع ترش آن برای درمان کبد چرب بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوشیدن یک لیوان آب که در آن عصاره یک لیموترش تازه وجود دارد در آغاز روز می‌تواند بهترین دارو برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب باشد. از آنجا که لیمو سرشار از ویتامین C است، می‌تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان نقش موثری در هضم و جذب مواد مفید در بدن داشته باشد، قابلیت زیادی در پیشگیری و درمان کبد چرب دارد.
با خوردن ته دیگ لاغر شوید!
ته دیگ یکی از پرطرفدارترین غذا‌هایی است که افراد چاق و لاغر به طوری کلی از آن استفاده می‌کنند.ته دیگ در کنار نان برشته، حلیم، ماکارونی و سیب زمینی به عنوان پنج غذای سوپر سالم هستند که بودن آن‌ها در سفره، سلامت افراد را تضمین می‌کند.افرادی که می‌خواهند کاهش وزن داشته باشند برنج را از وعده غذایی خود حذف کرده و ته دیگ را جایگزین آن کنند، به عنوان مثال به جای خوردن چلو خورش، ته دیگ و خورش مصرف کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار