نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش خصوصی با مشارکت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران کارخانه فولادسازی بافق را تکمیل می کند.
کد خبر: ۶۰۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ 06 May 2018

محمدرضا صباغیان در بازدید از طرح های جوار معدنی بافق افزود: طرح فولاد با عقد قرارداد کنسرسیوم ساخت کارخانه فولاد کوره بلند با ظرفیت سالانه یک میلیون تن محصول با مشارکت پیمانکار چینی 2 سال قبل آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه مدت زمان اجرای طرح 42 ماه است، اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد تا مشکل اداری و غیره مربوط به این واحد رفع شود تا در مدت مقرر شاهد بهره برداری از این کارخانه باشیم.
نماینده شهرستان های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس تصریح کرد: با بهره برداری از این کارخانه علاوه بر اینکه سالانه یک میلیون تن فولاد به ظرفیت کشور افزوده می شود، زمینه اشتغال حدود یکهزار نفر مستقیما فراهم خواهد شد.
عضو مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه خوراک این کارخانه، ‌سنگ‌آهن، ‌آگلومراسیون و گندله است، افزود: اجرای طرح فولاد بافق موجب ایجاد تحول اقتصادی در کشور، توسعه و رونق بافق و همچنین جلوگیری از خام فروشی سنگ‌آهن در این شهرستان خواهد شد.
ساخت کارخانه یادشده با سرمایه گذاری بیش از 400 میلیون یورو آغاز شد و خوراک آن از معادن سنگ آهن بافق، سه چاهون، و آنومالی های ین شهرستان تامین می شود.
کارخانه آگلومراسیون هم اینک آماده تولید و بهره برداری است و گندله سازی بافق هم با 40 درصد پیشرفت در حال ساخت است.
بافق به عنوان گنجینه معادن خاورمیانه شناخته می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار