کد خبر: ۶۰۱۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹ 06 May 2018

به گزارش تابناک سمنان وبه نقل از ایسنای سمنان:

معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان بر لزوم فراهم آوردن بستری برای عرضه محصولات صنایع دستی تاکید کرد و گفت: رونق صنایع‌دستی مستلزم ایجاد بازاری برای عرضه و فروش این محصولات است.

جعفر صفاخواه اظهار کرد: باید بر بخش فروش به‌عنوان موتور محرکه صنایع‌دستی تمرکز بیشتری شود.

وی ایجاد بازارچه‌های دائمی عرضه صنایع‌دستی را امری ضروری برشمرد و افزود: اگر هنرمندان صنایع دستی از بازار خوبی برخوردار باشند، شاهد افزایش حجم تولیدات دستی در این عرصه و متعاقب آن ایجاد رقابت در این بخش خواهیم بود.

معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با بیان اینکه ایجاد رقابت در صنایع‌دستی زمینه‌ساز ارتقاء کیفی محصولات خواهد بود ادامه داد: باید بازارچه‌های عرضه صنایع‌دستی در شهرهای مختلف استان تعیین تکلیف شوند.

وی با اشاره به ایجاد بازارچه عرضه محصولات صنایع دستی در برخی شهرهای استان گفت: بازار صنایع‌دستی نیازمند ایجاد بازارچه‌های دائمی است و بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های موقت نمی‌تواند به تولید مستمر این محصولات کمک چندان و پایداری کند.

صفاخواه بر ضرورت توجه به پژوهش در صنایع دستی استان تاکید کرد و افزود: ایجاد مراکز پژوهشی تحقیقاتی در این حوزه و به ویژه در بخش سفال و سرامیک که استان از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است امری ضروری است.

وی بر لزوم توجه بیشتر مراکز دانشگاهی به صنایع دستی تاکید و تصریح کرد: ایجاد ارتباط بیشتر بین دانشگاه و صنایع دستی به رونق بیش از پیش این صنعت در استان کمک شایانی می‌کند.

معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان از فعاليت بیش از 4500 هنرمند صنایع دستی در استان سمنان خبر داد و خاطرنشان کرد: این هنرمندان در بیش از 50 رشته در شهرستان‌های هشت‌گانه استان سمنان فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار