کد خبر: ۶۰۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ 07 May 2018
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، محققان دانشگاه آلاباما و بیرمنگام متوجه رابطه‌ای عجیبی میان ژن‌های کنترل‌کننده رنگ مو و ژن‌هایی شدند که به بدن انسان هشدار می‌دهد با عفونت مقابله کند.
آنها متوجه شده‌اند اضطراب (هنگامی‌که به یک بیماری جدی منجر می‌شود) تاثیری دوگانه در بدن انسان دارد. علاوه برآن‌که سبب می‌شود سیستم ایمنی بدن انسان عکس‌العملی دفاعی از خود نشان دهد، به تغییراتی در فولیکول سلول‌های مو منجر می‌شود که رنگ تولید می‌کنند.
این روند به نقره‌ای یا خاکستری شدن مو منجر می‌شود. جالب آن‌که چنین روندی علاوه بر تغییر رنگ مو، به تغییراتی در رنگ پوست و حتی ابتلا به بیماری پیسی (Vitiligo) می شود. به هرحال این تحقیق که روی موش‌ها انجام شده، نشان می‌دهد سلول‌های بدن انسان هنگام حمله، سیگنال‌های شیمیایی تولید می‌کند. این سیگنال‌ها سبب می‌شوند ساختار سلول‌ها دچار تغییراتی شود و وضعیت دفاعی بگیرد. یکی از عوارض جانبی این سیستم دفاعی آن است که سلول‌های تولید کننده رنگ موی انسان را خاموش می‌کند.
ویلیام پاون یکی از محققان شرکت کننده در پژوهش می‌گوید: این کشف جدید به ما کمک می‌کند اطلاعات بیشتری درباره بیماری‌های مربوط به رنگدانه پوستی به‌دست بیاوریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار