کد خبر: ۶۰۲۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱ 08 May 2018
به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در این دیدار یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه در بنیاد شهید و امور ایثارگران را حوزه اشتغال ایثارگران دانست و گفت: خوشبختانه حوزه‌های اقتصادی بنیاد در مسیر ایجاد اشتغال برای ایثارگران همکاری خوبی داشته‌اند و این مسیر باید امتداد یابد. در زمینه پرداخت وام برای ایجاد اشتغال ایثارگران نیز در سال گذشته 165 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار این عزیزان قرار گرفته است و برنامه داریم این رقم را در سال جاری به حدود 200 میلیارد تومان افزایش دهیم.

وی افزود: 25 درصد سهمیه استخدام‌های دولتی مربوط به ایثارگران است که این سهمیه در طول 5 سال گذشته به‌صورت کامل اجرایی شده است، اما به‌طورکلی مجوزهای استخدامی برای دستگاه‌ها بسیار کاهش یافته است بااین‌حال تا پایان سال 1396 بیش از 42 هزار نفر از ایثارگران در دستگاه‌های دولتی و 9 هزار و 500 نفر نیز در دستگاه‌های غیردولتی و در مجموع 52 هزار نفر استخدام شده اند و همچنین در این مدت حدود 40 هزار نفر نیز از طریق ارائه تسهیلات خوداشتغالی دارای شغل شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در حال حاضر نرخ بیکاری در کشور 12 درصد است، اما این نرخ در جامعه ایثارگری در برخی استان‌ها 2 و 2 دهم درصد و در برخی استان‌ها تا 4 درصد است که نشان‌دهنده میزان پایین بیکاری در بین این عزیزان است، اما برای ایجاد اشتغال همین تعداد نیز باید تلاش‌های لازم به کار گرفته شود. در حال حاضر حدود 67 هزار ایثارگر جویای شغل در کشور هستند که حدود 8 هزار نفر از این تعداد مربوط به فرزندان شهدا و بقیه فرزندان و همسران ایثارگران هستند.

معاون رییس جمهور در خصوص ساماندهی گلزارهای شهدا نیز گفت: در حال حاضر بیش از 20 هزار گلزار مطهر شهدا در سراسر کشور وجود دارند که شامل بیش از 223 هزار مزار منور شهید است. از این تعداد 14 هزار گلزار شامل حدود 150 هزار مزار منور شهید ساماندهی شده‌اند و 6 هزار گلزار باقی‌مانده نیز عموماً مربوط به گلزارهای زیر 10 مزار هستند که تکمیل بالغ بر 2 هزار گلزار تک و چند مزاری در دست پیگیری است. اعتبارات مربوط به ساماندهی گلزارها به‌صورت استانی است و بنیاد تنها متولی این امر نیست، بلکه بر اساس قانون وزارتخانه‌های نیرو، راه و شهرسازی و کشور وظیفه دارند با هماهنگی بنیاد نسبت به این کار اقدام کنند. یکی از اقداماتی که در این مسیر انجام می‌شود اخذ رضایت‌نامه کتبی از خانواده‌های محترم برای بازسازی مزارهاست.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص حوزه مسکن ایثارگران نیز گفت: یکی از اهداف بنیاد در جهت تأمین معیشت و رفاه ایثارگران کمک به تأمین مسکن مناسب برای این عزیزان است که از سال 1392 تا پایان سال 1396 بیش از 190 هزار نفر از ایثارگران از تسهیلات مسکن شامل وام بانکی ساخت و خرید مسکن و بیش از 20 هزار مورد از واگذاری زمین یا پرداخت سهم ریالی زمین استفاده کرده‌اند. همچنین از محل منابع خود نیز بیش از 14 هزار نفر از ایثارگران کمک‌های بلاعوض تأمین مسکن دریافت کرده‌اند.


در این جلسه موارد و مسائل جامعه ایثارگری از سوی نمایندگان مطرح شد و حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی و معاونین به تشریح موضوعات ارائه شده پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار