مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی:
به گزارش تابناک سمنان ،مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: مرمت کاروانسرای تاریخی صدرآباد آغاز شد.
کد خبر: ۶۰۲۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱ 08 May 2018
به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان، «محمد صادق رضویان» امروز و در گفت و گویی افزود: در این مرحله از مرمت، کار دوغاب‌ریزی بخش‌های فرو ریخته، کاهگل اضطراری گنبد ها، شمع‌بندی و بستن درگاه‌های ایجاد شده، پی‌بندی قسمت‌های از بین رفته لنگه‌ها و برج‌ها، هدایت آب‌های سطحی به بیرون از محوطه و ... انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه صدرآباد از جمله کاروانسراهای دوره صفوی است که در محور تهران – مشهد قرار دارد، گفت: این کاروانسرا مستطیل شکل، از نوع کاروانسراهای چهار ایوانی و مساحت آن بالغ بر سه هزار و 500 متر مربع است.
رضویان افزود: در چهار گوشه کاروانسرا چهار برج وجود دارد و در جداره خارجی دیواره ضلع شمالی نیز 12 رواق برای اسکان موقت تعبیه شده است.
وی با بیان اینکه از جمله تزئینات این بنا آجرکاری‌های سقف دالان ورودی است، گفت: این کاروانسرا بر اثر نزولات جوی و بی توجهی نسبت به مرمت و نگهداری آن در سال‌های گذشته آسیب‌های فراوانی دیده است.
مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: این کاروانسرا قابلیت احیاء و سرمایه‌گذاری در بخش خدمات رفاهی بین راهی و جاده ای را دارد.
کاروانسرای تاریخی صدرآباد در کیلومتر 80 محور میامی – مشهد قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار