عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: با خروج آمریکا از برجام ما هم نباید بلافاصله از برجام خارج شویم، زیرا در این صورت همه کاسه و کوزه‌ها سر ایران می‌شکند.
کد خبر: ۶۰۳۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵ 10 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا ، با اشاره به تصمیم ترامپ برای خروج از برجام و اعلام رسمی آن در شب گذشته، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها در ابتدای کار اعلام کرده بودند که امیدی به برجام نیست که این امر برای برخی از مسئولین سخت بود، اما امروز می‌بینیم ایشان ورای گرد و غباری که در برجام راه افتاده بود را می‌دیدند.

وی مهمترین نکته در شرایط کنونی را حفظ وحدت داخلی دانست و خاطرنشان کرد: البته مردم ایران رفتار برخی از مسئولین را از حافظه خود پاک نخواهند کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با خروج آمریکا از برجام شرایط برای ما سخت‌تر خواهد شد، زیرا از این پس آنها بر قدرت نظامی و موشک‌های ما تمرکز خواهند کرد.

حسینی‌کیا درباره واکنشی که ایران باید به خروج آمریکا از برجام نشان دهد نیز یادآوری کرد: باید مقطع کوتاهی صبر کنیم و فورا از برجام خارج نشویم، زیرا این امر باعث شود جای ظالم و مظلوم عوض شود و همه کاسه و کوزه‌ها سر ایران بشکند.

وی با بیان اینکه ایران در تمام مدت به تعهدات خود درباره برجام پایبند بود، تاکید کرد: برای مدت کوتاه دیگری باید صبر کنیم تا حداقل از بعد روانی ما مقصر جلوه نکنیم.

نماینده سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا با خروج آمریکا از برجام، امیدی به ماندن سایر کشورها در برجام نیست و اگر هم بمانند حضور آنها صوری خواهد بود.

حسینی‌کیا معتقد است، این کشورها نیز به تدریج تحت فشار آمریکا از پایبندی به برجام دست می‌کشند و به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

وی از پیامدهای خروج آمریکا از برجام هم یاد کرد و افزود: در زمانی که برجام برقرار بود هنوز مشکلات بانکی و بیمه‌ای بین‌المللی داشتیم و تبادلات ارزی ما به خوبی صورت نمی‌گرفت و اکنون شرایط مقداری بدتر خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی سخت شدن شرایط اقتصادی کشور، تحت تاثیر قرار گرفتن قیمت ارز، ایجاد مشکل در روابط بانکی و بیمه‌ای و حتی رفت و آمدها را از جمله مواردی دانست که ممکن است بعد از خروج آمریکا از برجام برای کشور پیش بیاید.

حسینی‌کیا ادامه داد: باید برای این شرایط تدابیری اندیشیده شود که مهمترین راه نیز تکیه بر اقتصاد مقاومتی است.

وی بخش تولید و صنعت را آسیب پذیرترین بخش کشور در شرایط کنونی دانست.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار